آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

مرغم تصادف کرد مرد؛ راننده چشم نداشت ببیندش کشتش

همین امروز آورده بودیمش. ظرف یک دقیقه چاق ترین مرغمون جلو چشممون تلف شد! یک پیرمردی هم هی دوید ببینه میتونه کاری بکنه، ولی نشد. خدا لعنتشون کنه. ماشینه دیگه؛ ماشین از روی سگ رد میشه، از روی آدم رد میشه، از روی مرغ رد میشه. هی دنبال چاقو گشتیم مرغه هی پر پر نزنه. ولی نشد دیگه. آه، این هم از عاقبت رقابت مرغو ماشین. هر چی مرغ زرنگ تر، رقابت ماشین و راننده اش باهاش بیشتر! قطعا ماشینه از عمد زده بودتش. مثل همه چیزهای دیگه که هی باید بگیم از عمد این کارها رو میکنن! حالا این کنترل ماشین دست راننده پول میخواست من بهش بدم این کار رو نکنه!؟


بعد اضافه کرد: حالا شما فکر کنید این ها که ایل و عشایر هستن چه قدر بدبختن! طرف میاد کره اسبش رو ماشین ظرف یک دقیقه تلف میکنه. طرف میاد برای گاوه بوق میزنه، یا شایدم میگه عه عه عه، و بعد هم تموم شد مرد. چقدر راننده غیرانسان کنارش نشسته ایم که سگ جلومون کشتن! آمار تلفات حیوانات از ماشین ها رو دارین؟!


بعدا اضافه کرد: به مناسبت تصادف مرغم و این که میدونم راننده عمدی مرغمو کشته، لینکای وبلاگای خارجی رو اینجا اضافه میکنم. برنامه هم برای خارج رفتن دارم.

زن رو باید مثل ... حفظ کرد

این حرف من نیست. حرف خیلی هاست. یادمه چند وقت پیش رفته بودیم پیش خاله ام. همه معتقدن این خاله م خیلی اجتماعیو فرهنگیو متمدنه. از هیچ لحاظ هیچ چی کم نداره. بقدری هم زرنگ بوده که هنوز اون یکی خاله ام مردد بوده که شوهر کنه این میپره و به جاش خودشو به خواستگارش معرفی میکنه و در سن 21 سالگی ازدواج میکنه. عمه من بهش حسودی میکنه. رقیب عمه ام این یکی خالمه. چون هم بلده بره سرکار و هم بلده بخاطر خونواده ش سرکار رو دور بزنه. تازه حتی بلده بره کشورای دیگه جنس وارد کنه و بفروشه. موقع خرید سوغاتی باباش نظر اون رو میخواد. چون مدرک عالی رشته تجربی رو فکر میکنم دیگه ارشدش رو گرفته، همه سر سفره هاشون میخوان که اون از نظر پرهیز غذایی نصیحتشون کنه. از خوبی هاش دیگه کم گفته ام. این خاله ام، بچه اولش تیزهوشان درس خونده و تا حالا 4 تا بچه داره.

خلاصه اون چیزی هست که اگر وبلاگ مینوشت همه بهش سرمیزدنو ازش میپرسیدن امشب چه خبر؟!

بعد البته اگر اون هم راه میداد! حیف که تو زندگیش پسردار نشد!

حالا شما فکرمیکنید من برای این آدم ارزشی قائلم؟! خیر. هیچ ارزشی. اولین دلیلم اینه که الگوی بدی در زندگی خیلی جوون ترهای خودش شد. اون روز رفته بودیم خونه شون به مادرم گفت بذار یک کمی اجتماعیت کنم. بعد هم فیلم عروسیشون رو گذاشت که همه توش میرقصیدن!

این هم از تکلیفش برای اجتماعی کردن افراد. باوجودی که خاله ام تحصیل کرده است و سر کار هم میره، از افکار درونیش باید خبر بگیری که دو دو میزنه که زن رو باید مثل ... حفظش کرد. البته این تاحدی هم خوب هستا. دیگه تکلیف مردش روشنه که اگر زنش رفت کار کنه بخاطر کوتاهی خودش بوده. دیگه تکلیف شوهرش روشنه که وقتی اومد خونه یک راست میتونه بره زیر پتویی که زنش بعد از ناهار ظهرش براش آماده کرده! زن ... ما از همه زن های دیگه که یاد ندارن قابلمه دستشون بگیرن جلوی خواستگار احتمالی خوشش نمیاد. زن ... هم تکلیفش روشنه؛ ...ش رو میذاره زمینو شوهر میکنه. به هر زن دیگه ای هم به چشم ... نگاه میکنه؛ اصلا عاقا جون ... چیز بدی نیست. ... در زبان اردو همون زن در زبان فارسیه!

از طرفی دیگه هم خیلی مردای تحصیلکرده همین اعتقاد رو دارن. حالا بذارین براتون از جهت مردا تعریف کنم. مثلا مرده دکترا داره. میگه نه، زن باید بتونه از تخصصش استفاده کنه. برا همین یک مدت زن رو فقط از گردن به بالا میبینه. بعد مثلا میخواد بره خواستگاریش. این بار زن رو از ...به پایین میبینه! بدبخت یکسره در تناقضه. آخرش هم بعد از کلی سلامو صلوات و ترس و لرز و آبروریزی برای دختر که عصبانیش هم کرده میگه مشکل من زنیه که بلد نیست کی لپ تابش رو بندازه و قابلمه دستش بگیره!

تعجب میکنید بگم در کشوری مثل پاکستان تکلیف زن هاشون رو کاملا روشن کرده اند و دیگه کلا بهشون میگن ...؟ در زبانشون زن ..معنی میده. تکلیف زناشون روشنه که باید مثل ... حفظ بشن. هیچ کس نباید صدای زن پاکستانی رو بشنوه، حتی از پشت گوشی. زن ها در کشور همسایه مون پاکستان از این جهت در ناامنی به سر میبرن. و پاکستان برای زن ها یکی از نا امن ترین کشورهاست مثل آمریکا.

وزیر آموزش و پرورش باید استعفا میداد

معلمی در اتفاقی شاید عمدی چراغ نفتی رو بچه های پیش دبستانی چپ میکنه در زاهدان و 2 نفر بچه میمیرن! بعد مردم معمولی زاهدانی، و نه مشهدی و تهرانی بی درد، میان کمک. بعد اون معلم باز هم از عمد نیومده بگه که تو این کلاس 4 نفر بچه بودن! خب، این مردم که داشتن میومدن کلاس بغلی رو تخلیه میکردن. برا چی نگفته بوده!؟ باید از روی صدای این بچه ها تو کلاس میفهمیدن؟!

مقصر اصلی این وزیر آموزش و پرورشه. الآن سالی نیست که نشنویم یک چند بچه با چراغ نفتی تو کلاس سوختن! سوراخ رو باز میذاره تا ما بیایم بگیم عمدی بوده یا نبوده. الآن این وزیر آموزش و پرورش که فقط وظیفه اش تنگ کردن گلوی کسایی هست که دارن برای کنکور پزشکی میخونن میاد جواب بده؟! الآن مقصر کیه این وسط؟!

اصلا خوب شد اون بچه ها مردن! راحت شدن جدا!

خیریه شما خارج رفته ها رو نمی خوایم

ما الآن بیشتر قبل از اینکه از دشمن خورده باشیم از ایرانی هایی خوردیم که رفتن خارج از کشور. تا دیروز قبل از تیرماه 97 یکسره به صورت های مختلف جنس وارد میکردن و بعد از اون هم حالا هی میان یوروها و دلارهاشون رو تبدیل کنند و برن. خواهشن نیاین. همین من خودم خیلی دوست داشتم دو تا سفارت انگلیس و سوئیس هم بسته بشه دیگه. در این مدت کلی شرکت کامپیوتری دیدم که برشکست شدن. آب سد دوستی مشهد سال 98 هم که دیگه از بس خالی شده به دست ما مشهدی ها نمیرسه.

در این مدت یک عده عجیب پولدار شدن، طوری که حالا مونده ان با 400 میلیون تومن هاشون که بادآورده است چی کار کنن! ولی این چند ساله به شرکت ما که خیلی سخت گذشته. به همین مناسبت تمام لینکهایی که به وبلاگهای ایرانی های خارج از کشور داده بودم رو حذف میکنم.


بعدا اضافه کرد: امسال حتی ممکن راهپیمایی 22 بهمن هم شرکت کنم. این بار یک شعار بدم مرگ بر آمریکا و یک شعار هم بدم به اون متظاهرا که تا قبل از اینکه بدونن ما کاره ای نیستیم راهپیمایی نمیرفتن ولی بعدش یهویی راهپیمایی رفتن برای نمایش. یک شعاری چمیدونم در این راستا باید درست کنم. کلی دوست دارم اون موقع راه برمو فحش ایلو تبار به کسایی مثل صاحب علمو سوسنو دوستان مسجدیشون بدم... بعد مثلا فحش به دولت روحانی بدم که هیچ وقت انتخابش نکردم. بعد وزیر بهداشت. بعد بانک انصار که وابسته به نیروهای مسلحه. خیلی دوست داشتم در این زمینه ها یاغی گری کنم. عاخه تو خونمه. ولی حالا فعلا با خودم میگم صبوری کن، صبوری.

دو قطبی شدن دنیا علیه ایران

تصویب شد: خواب یک شبه مجمع مخالفین ایرانی ها. با رای نصف-نصف کل دولتهای دنیا علیه ایران، خواب صهیون ها تصویب شد تا وضعیت ایران در حد شورای امنیت بحرانی شود.

در تصویب قطعنامه علیه ایران کشورهای همسایه و هم پیمان ایران تقریبا همه مخالف آن بودند به جز ترکیه و آذربایجان! حتی اگر این کشورها رای ممتنع هم داده باشن به معنای موافقت با لشگرکشی علیه ایران هستن. کشورهای حوزه خلیج فارس به جز عمان، و ترکیه که سوریه رو ول نمیکنه علیه ایران هم پیمان آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی شدن تا موافقت خودشون رو با بدتر کردن اوضاع جهان و ایران نشون بدن. بعد از این تصویب شاهد بدتر شدن اوضاع جهان از سمت صلح به سمت جنگ خواهیم بود. در این قطعنامه جمله های کلی تداوم "نقض جدی" و "هشداردهنده" حقوق بشر درایران آمده و پیشنهاد دهنده آن کانادا بوده است.


بعدا اضافه کرد: ترکیه و آذربایجان ناقضان حقوق بین الملل هستن. ترکیه که فکر میکنه عثمانیه؛ رفته شمال سوریه رو گرفته، این روس ها هی میان صحبت میکنن این ها فکر میکنن شمال سوریه فامیلاشونن نمیان بیرون. نخجوان بخشی از خاک آذربایجان محسوب شده. این کشور چسبیده به ایران و ایران دالانی زمینی در اختیارشون گذاشته تا رد شن. بعد یک منطقه ای هست بین آذربایجان و ارمنستان که قره باغ نام داره. کشور آذربایجان و ترکیه، ارمنستان رو تحت فشار قرار داده ان که اون تیکه مال ماست. بعد شما فکر کنید ما در کشورمون دو استان آذربایجان شرقی و غربی داریم. هیچ بعید نیست که ترکیه و آذربایجان این دو تیکه رو هم قبلا بین خودشون تقسیم کرده باشن. میخوان ایران رو تحت فشار قرار بدن تا اون جا رو مال خودشون بکنن. حالا این بماند که یک پایگاه سیستم دفاع موشکی هم فکر کنم علیه کشورمون اون گوشه گذاشته ان...