آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

میدونی بابات چی کاره س؟

میگه 5 سالم که بود عمویم من رو کشید یک طرف تا برایم حقایقی رو آشکار کنه. در خلوت و خفا از من پرسید میدونی بابای تو چیکاره س؟ بهش گفتم تو دادگستری کار می کنه. عموهه جواب میده میگه بابای تو اون کسیه که دستور کشتن آدما رو صادر میکنه. انقدر این آدم کینه داشته که برای یک بچه 5 ساله این مطلب رو حتما روشن کنه.

از خودش میپرسیدی حالا تو مگه به جز یک شاگرد نونوا چیکاره بودی؟ که سواد پنجم دبستان هم بیشتر نداری و اگر همین باباهه نبود که دست تو رو بگیره که صاحب نونوایی نمیشدی.

این رو جواب میده؟ نه، میگه من گردشگر جذب میکنم. سوغات شهرم رو به رخ تو میکشم. فرهنگ دارم. خانواده دارم. هر روز خونه هم میریم. همدیگه رو دوست داریم. اما، مبنای کار بابای تو قتله، جلادیه. کشتو کشتاره. شماها خانه ندارین. خانواده ندارین. زندگی نبـــــــــــاید داشته باشین.

میگه تکلیف باباهه رو روشن کردم. بهش گفتم تو با عرق جبین پول درنیوردی. حالا که بازنشسته شدی باید بیای با ما خارج. همه بچه هات رو هم جمع کنی تا یاد بگیری پول دربیاری. نه این که کسی به اسم دولت بهت پول بده.

بابای من بعد از انقلاب کم کم قاضــــــــــــــــــی شد. نه به خاطر اینکه توش پول بود و یا قدرت طلب بود. نه، بابای من به رشته تجربی علاقه داشت. بابای من دوست داشت عکس زنبـــــــــــــورها رو بکشه. دوست داشت پروانه بکشه. بابای من به ساختار گلها علاقه داشت و به ریاضی. بابای من رو موقع تقسیم شغلها اوایل انقلاب در مسیر قضاوت انداختند، چون تو مستراح های ایران بزرگ شده بود. چون باباش نونوا بود. کسی که باباش نونوای معتادی باشه، بعد از انقلاب هم شغلی بهش میدن که مستراح توش ترجمه بشه.

نظرات 1 + ارسال نظر
دیوانه دوشنبه 13 شهریور 1396 ساعت 08:10 http://delirium.blogsky.com/

اینقدر از مسئولین ریاکاری و دروغ و تغلب و اختلاس دیدیم که سخته باور کنیم کسی ممکنه خوب باشه
اون a few good menها (نمی دونم درست نوشتم یا نه )
تو هر جامعه ای هستند اما انگار باورش سخت شده که ممکنه قاضی درستکار و با وجدان هم باشه !
همین روزنامه خراسان تیتر زده بود چند وقت قبل که 77 قاضی فاسد برکنار شدن !
دوستی میگفت کشف فساد اداری در بهترین حالت مثل دیدن کوه یخ هست که 90 درصدش زیر آبه یعنی فکر کن وقتی 77 قاضی برگنار شدن حداقل 800 قاضی فاسد داریم !!!
میگم مگه کلا چند تا قاضی داریم

عاخه، اون قدر که این مجلسی ها و مجری های فاسد تو کشور هست، سخت میشه نون حلال خورد. وقتی که مثلا برای یک تعرض به یک زن باید حداقل 4 شاهد آن هم از جنس مرد (دوتا زن یک مرد محسوب میشه) لازمه که اثبات بشه مردی به زنی تعرض کرده، دیگه مردی هست که تعرضی به زنی ببینه و بخواد شهادت بده؟ چون اگر کسی شکایت کرد و نتونست اثبات کنه از اون طرف اعاده به حیثیت مطرح میشه.
از طرف دیگه میری دادگاه شکایت می کنی، معمولا دادگاه حق رو میده به کسی که شکایت رو شروع کرده. دیگه نگاه نمی کنه که حق دست کیه. نیازی هم نداره نگاه کنه. برای همینه که میبینی این دولتی ها بعد از 2-3 سال سابقه خدمت یکی از وظایف تعریف شده شون اینه که چپو راست برن هی دادگاه شکایت کنن، هی هم دادگاه حق رو بده بهشون
بعد هم جامعه قدر نشناس قدر نشناسیش از مسئولین شروع میشه. باورش سخته، چون همین مسئولین هستند که به اون قاضی حقوق میدن. حالا خودشون هم اومده ن میگن ما به این قاضی ها که حقوق میدیم، اعتماد نداریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد