آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

تخصص: کامپیوتر

کار سختیه. برعکس اینکه میگن خیلی ازش میشه پول درآورد، اینطور نیست. مخصوصا که اگر بخوای با سیستمی کار کنی که نخواد یاد بگیره کامپیوتر چیه. البته خب، طبق تاریخ کار برقی ها راحت تر بوده و هرجا لازم بوده یک برقی زمخت هم تونسته کار لطیف یک کامپیوتری رو انجام بده. ولی بی فایده است اگر یک کامپیوتری وقت بذاره سر کار با کسایی که ازش میپرسن: تو چه کارایی میتونی برای ما بکنی؟! بعد هم تازه خودشون نخوان بفهمن و یاد بگیرن که یک کامپیوتری اون هم از نوع متخصص چه کاری میتونه بکنه.

من خودم بشخصه به شدت از این جور آدما دوری میکنم. در مرحله بعد که خواستیم وارد مذاکره بشیم، موضوع صداقت پیش میاد. صداقت کارفرما، حتی اگر بگه که کلی پول هم بابت فقط وقت تلف کردنت میدم برای یکی مثل من در اولویت بوده. دیروز پریروزا کلی بحثم شد با یک عده پولدار شده که میخواستن از طریق کامپیوتر مثلا کارای بزرگ بکنن. خیلی راحت تو جلسه گیر کرده بودم. باید همون جلسه تکلیف کسایی رو روشن میکردیم که خودشون هم نمیدونستن چی میخوان. ما باید بهشون میگفتیم با این شرایط شما، یا باید خودتون کار خودتون رو تکمیل کنید، و یا صبر کنید کسی که قبلا کار رو دستش داده این خروجی بده. این کار رو نمی خواستن بکنن. ضمن اینکه جا برای یادگرفتن فقط با یک کامپیوتری صحبت کردن هم زیاد داشتن. به علاوه اینکه اصلا نمیخواستن هم یاد بگیرن. پذیرفتنشون به کنار.

در نهایت خوشحال شدم که خیلی زود جلو ضرر بیشتر رو گرفتیم. واقعا کمی رشته های دیگه به خودشون بیان. قرار نیست همیشه یک کامپیوتری باشه که سنگ زیرین شماها باشه. تحمل ما کامپیوتری ها هم حدی داره! برین یاد بگیرین. دانش پایه خودتون رو خودتون برای مشورت گرفتن از یک کامپیوتری به روز کنید. بعد هم دست از تلاش برای کلاه برداری بردارید. دنیای مجازی فرقی با دنیای واقعی نداره! سعی در کلاهبرداری بکنید هم خودتون رو خراب کرده این و هم فضای مجازی سطح پایین رو.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 27 خرداد 1398 ساعت 23:25

چند سال پیش سازمان آمار شهرداری کار میکردم با اینکه رشته ام کامپیوتر نبود ولی بخاطر اینکه توی شهر دیگه ای سوپروایزر سیستم جامع بودم شهردار گفت برو سازمان آمار کمک اونا
خلاصه بنظرم خیلی هیجان داشت هم اتاق معاون اونجا بودم که فوق نرم افزار داشت و دانشگاه هم درس میداد حق التدریسی
بهش گفتم خیلی عالیه که کامپیوتر خوندید کاش منم می خوندم
گفت اصلا جالب نیست سالها زحمت می کشی بعد یک بچه توی گوگل یک دستور پیدا می‌کنه توی رجیستری بزنه ازت می پرسه بلد نیستی بعد بهت می خنده که فلانی بیسواد هست !
هر کسی خودشو با چهار تا دستور و نرم افزار درپیت متخصص می دونه

منکه اون اوایل داشتم میرفتم کامپیوتر اصلا این چیزا رو نمیفهمیدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد