آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

مستاجر که باشین خونه مال فراتر از صاحبخونه ست

در تمام طول عمر سی و چند ساله م ما مستاجر بوده ایم. دلیلش هم این بوده که بابام نخواسته.

ولی من خودم کمرم بشکنه سعی می کنم مستاجر نباشم. چون مستاجر که باشی خونه نه تنها مال صاحبخونه ست، مال همسایه ها هم هست. فقط این رو باید بدونی که خونه مال تو نیست. اگر به حقوق خونه ت تجاوز شد، حتی اگر 17 سال مستاجر آن خونه باشی، حق هیچ حرفی نداری، جز اینکه از صاحبخونه ت بخوای تسویه حساب کنه و بری یک خونه دیگه.

این روزها یواشکی هم که نمیشه مستاجر شد. چون به محض ورودت به خانه جدید همسایه ها آمارت رو میگیرن و براساس اون کار «مافیا» شکل می گیره.

اگر مرکز شهر نشین باشی، «مافیا» برات معنی پیدا می کنه. نهال ها شبانه دزدیده میشن. هر چند تا خونه کنار هم دوربین مدار بسته چندتا چندتا میکارن. بفهمن اجاره نشینی بدون این که ازت اجازه بگیرن 50 تا 50 تا پنجره رو به خونه ت میکارن. 70 درصد وقتشون رو صرف تجسس و بررسی اوضاع خونه ت میکنن. و تو اگر پول داشتی که میرفتی دوربین میکاشتی مثل بقیه صاحبخونه ها.


خونه قبلیمون، بعد از 17 سال همسایه ای داشتیم که طوری تیمی کار کردن که با وجودی که خودمون نمی خواستیم بریم با همکاری املاکی محله خیـــــــــلی دوستانه صاحبخونه رو راضی کردن که برای بیرون کردنمون خونه رو بفروشه. پیرمرد، سال ها دیوار خونه رو میتراشید. بچه ها و عروس هاش هم هر کدوم یک پستی داشتن. یکی شرخرشون بود. یکی مامور تجسس کوچه بود. یکی از پنجره تجسس میکرد. و خلاصه سر همه شون شلوغ بود. طوری ما رو از خونه مون کردن بیرون که ما فکر کردیم شاید این ها از همون صاحبخونه هایی بوده ن که اوایل انقلاب خونه رایگان صاحب شده ن.

نظرات 2 + ارسال نظر
دیوانه چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 08:05 http://delirium.blogsky.com/

یادمه یه روز سر صبح با یکی از همکارها روبروی شهرداری مشهد بودیم
رفیقم داشت سیگار میکشید یه پیر مرد از کنارش رد شد بهش گفت خودتو خفه نکنی اول صبح !!!!
رفیقم گفت شما حواست به خودت باشه تو جوب نیوفتی !!!
بعد میگه اینا دیگه چقدر فضولن

هر قدر هم دانششون در حقوق بالاتر میره هم فضول تر و هم عملیاتی تر میشن. قبلا همین 25-20 سال پیش مشهد این طوری نبود که الآن هست. الآن کارشون به جایی کشیده که در به در دنبال دیوار کوتاه میگردن تنهایی نخورن و با هم بخورن

دیوانه چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 08:03 http://delirium.blogsky.com/

چقدر مشهد فضول داره ؟
بلانسبت شما البته
یادمه رفته بودم اتاق کاری یه دوست که معاون سازمانی بود داشتیم با هم گپ می زدیم که سرزده از بازرسی سازمان وارد اتاقش شدند (انگار تروریست می خوان بگیرن ) اطراف رو نگاه کردند بعد بهش گیر دادن که چرا دوتا تقویم روی میزش هست ؟!!!
باید یکی باشه
بعد که رفتند گفتم بابا عجب گیر بازاری دارید گلی به گوشه جمال زاهدان
ما اگه سر بریده هم تو کشو میز داشته باشیم یکی نمی پرسه این چیه ...

خیـــــــــلی. بقدری زیادن و تو چشم که آدم با خودش فکر میکنه این ها بعد از انقلاب تاریخچه ای به جز دزدی و جاسوسی هم داشته ان؟!
حالا گوش کن اون بسیجیه رو بگم. یارو بسیجیه چاق رو میبینی اومده پایین شهر به ساقی محل بلوکی میگه: «جنس داری؟» اون هم جواب میده «نه به جون تو» بعد فرار می کنه و بسیجی خیلی اکشن با موتور میفته دنبالش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد