آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

بدهی های ایران خرج چه چیزهایی میشود؟

اون روز که بابک زنجانی1 رو گرفته بودن گفت فقط من نیستم که پول هام رو اونطوری گذاشتم تاجیکستان. بعد از بابک زنجانی کلیه ارتباطاتمون رو با تاجیکستان قطع کردیم. حتی از مشهد هم پرواز مستقیم به تاجیکستان داشتیم که اون رو هم لغو کردیم. سال 92 گفتن بابک زنجانی از جیب هر ایرانی 110 هزار تومن برداشته.

این رفت و تموم شد. بعد از اون کلی حرفش رو زدن که پول هامون رو کره جنوبی بلوک کرده. همه اش یک هفت میلیارد دلاری بیشتر نبود. حتی روزهای تحریم لوازم خانگی کره جنوبی که بازارمون رو دستشون گرفته بودن هم دیگه به ما جنسی نمیفروختن. اما ما هم چنان دوستشون داشتیم تا به امروز که از طریق تلویزیون یاد گرفتیم به سلام میگن اونیون!

دیگه کره جنوبی گفت حالا که انقدر زمان گذشته و تحریم هم بهونه خوبی نیست بیا تهاتر کنیم و به جاش اون واکسن های آسترازنکایی که انگلیسی ها تو کارخونه های ما تولید کردن رو بهتون میدیم بیچاره ها! ما هم یک مقداری با علاقه فراوان قبول کردیم. حتی هرچند وقت یک بار میریم سر کوچه اونجا که واکسن میزنن میگیم واکسن آسترازنکا هنوز نیومده؟ خدا این کره جنوبی رو از ما نگیره! البته هنوز باز هم مونده.

زد و واردات لوازم خانگی کره جنوبی رو ممنوع کردیم. بلافاصله ژاپن گفت که در عوض پول های بلوکه شدتون تو بانک های ما تهاتر میکنیم و ماشین و فناوری و این جور محصولاتمون رو میدیم. آخه میدونید پول های بلوکه شده ما در ژاپن سه میلیارد دلاره! همه اش همین قدر! رسانه های ما انقدر خوشحال شدن که نگو. چون مخصوصا که دولت دچار کسری بودجه شدید شد و یک سیصد میلیارد تومنی از سرمایه های مردم از بورس برداشت.

البته نمیدونیم چقدر قراره که لوازم خانگی آلمانی ها، کره جنوبی ها و یا انگلیسی ها قراره این لابلای ماشین های ژاپنی به ما بفروشن. آخه میدونین که ما حتی جنس چینی هم که میخریم کاملا چینی نیست. یک بخشیش داد میزنه که تولید شرکت های انگلیسیه.

اون پولهای بلوکه شده در ساختمان هامون در آمریکا رو هم به خاطر بیارید. هر چند وقت یک بار یک موسسات ایرانی به اسم بنیاد علوی،  بنیاد شهید و این جور چیزها اسماشون بلند میشه و میگن مثلا آمریکا اینا ساختموناشون رو بلوکه کرده! یک رانت 8 میلیارد دلاری هم در بانک های عراقی داریم! اینها رو شما فرض کنید که میگن ماها نه دلال هستیم و نه رانت خوار و بلکه بسیج اقتصادی هستیم! پول داریم، ولی یک ریال هم نمیدهیم. به این میگن سیاست های پولی؛ ابزارهای بانک مرکزی و از این جور اصطلاحات دهن پر کن!

انقدر بحث رو گنده کرده ان که اصلا فقط جستجو کنید اموال بلوکه شده ایران کلی کشور قدعلم میکنن که آره ما، ما رو هم تو لیستتون بیارین! یک چیزی هم به اسم FATF انداخته ان تو پاچه مون میگن تقصیر اینه. این تاثیر داشته! نه مثلا اون واکسن کرونا رو از چینی ها برامون نمیخریدن و میگفتن تقصیر FATF هست، اینم همینطوریه. بعدا دولت روحانی که عوض شد و رئیسی اومد، کلی حرفش شد که برای فشار سیاسی آوردن روی ماها جونمون رو گرو واکسن کرده بودن و به FATF هم مربوطش میکردن.

چند وقت پیش هم خبر خوندم که میگفتن مزارع بانک های ترکیه در تهران فعالیت میکنن. من شک دارم منظورشون از مزرعه همون باغ و زمین های کشاورزی باشه. تو تهران که به جز برج میلاد و یک چند تا پل هوایی که چیز دیگه ای نیست. فکر کنم منظورشون مزارع استخراج بیت کوین بوده که باید زمین هامون رو خشک کنن!

حالا حرف به اینجا رسید. اصلا میخوام بگم با این حساب که ما هربار یک چیزی برای بلوک شدن در خارج داشته باشیم و هی هم اداراتمون تدارکاتشون رو از خارجی تهیه کنند، آیا قرار هست چیزی به دست تولید کننده داخلی برسه؟

جواب کاملا منفیه. چون زمان علیه ماست. تا دیروز ماشین ها برده ما بودن، امروز با این مزارع بانک ها ما برده ماشین ها هستیم. کلی کتاب مثل کاتالوگ تبلیغاتی از این میکروسافت و بیل گیتس شناسی به خوردمون دادن که بالاخره یک روزی کامپیوترها رو بدن دستمون باهاش مساله حل کنیم، و امروز که نوبت ما رسیده میگن دیگه نوبت کامپیوترهاست. بهشون مساله استخراج رمزارز میدین اینها میشینن پازل حل میکنن. پازل چیزایی مثل بیت کوین و اتاریوم و از این بازی ها. اصلا اسمش هم بازیه. بازی کن و پول دربیار. کیف پول نصب کن و پولدار شو. دلار رو گام به گام گرون کردن تا پول ها و گرون ترین کالاهامون رو بشه با قیمت بیت کوین و ضرایب اون سنجید. چون درآمد ارزی ماها با دلاره و بیت کوین و اینا رو هم با دلار تبدیل میکنن! الآن که اینا رو مینویسم دلار شده 27هزار تومان. به این کارتون هم یک پاداش میدیم در عوض! میتونید اگر دلمون خواست در فرآیندهای استانداردسازی اوراکل جاوا شرکت کنید. میتونید لپ تاپ بخرین. بعدا که ماشین هامون رو برقی کردیم (از حالا فرض کنید انگلیس که خودش رو دچار بحران سوخت کرده داره این کار رو میکنه) بهتون اجازه میدیم از منابع شارژ برقیمون که قراره اون رو هم حتما از ما بخرین، با این توکن ها که بهتون میدیم چیزهاتون رو شارژ کنید. خیلی هم خوبه. غیرمتمرکز هم هست. بری ژاپن همینه، جنس چینی هم از همین استاندارد پیروی میکنه. کره جنوبی هم همین رو میگه. تاجیکستان هم همین طوره. تحصیلاتتون هم بخوره تو سرتون که پول خورک دارین! به همدیگه هم که میرسیم میگیم اون دختری ک بخاطر پول نتونستی باهاش ازدواج کنی سرنوشت منه.


________________________

1- بابک زنجانی سال 94 حکم اعدام گرفته، الآن که سال 1400 هست گفته ان اگر با دیوان عالی کشور همکاری کند عفو میشه!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد