آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

انقلاب ارز دیجیتال؟

گول نخورید. انقلابی به این صورت در کار نیست. یک مدته در مورد doge Coin میگن Shit Coin شده، خیلی کوتاه. حالا بالفرض که این پول یک مدت اصلا صفر بشه، باز بیاد بالا و حتی سه برابر بشه؟ آخرش که چی؟ خوبه بشیم مثل کشور ونزوئلا که بورسش همین بلا سرش میاد؟! برین ببینین تورم 2000 درصد رو داره تجربه میکنه.

میرین نظرسنجی سایت ایرنا (نظرسنجی دولت) رو پر میکنید میگین مسکن میخرین برای سرمایه گذاری و دیگر ارز دیجیتال. آخه این درسته؟ ارز دیجیتال خانمان سوزه، ارزش سرمایه گذاری نداره. هرکس هم خودش رو ثروتمندترین مرد روی زمین معرفی کرد سر همین چهار کلاس که درس خونده دنبالش نرین. چرا؟

چون خانمان سوزه. دهه هشتاد میلادی گفتن اینترنت انقلابی در جهان به پا کرد؟ شماها جوانید. متولد دهه پنجاه از نظر من هنوز جوانه. میخوام این رو از پدرانتان بپرسین. آیا اینترنت که انقدر همه سر انقلابش توافق داشتن واقعا انقلاب بود؟!

انقلاب نبود. به شاهدی خودم. من کسی بودم که از نظر نمره و معدل جزو بالاترین هام. دوست باهوشم بهم زنگ میزد. برای زنگ زدن و تماس گرفتن باید ساعت ها منتظر میموند تا خط اینترنتم خلوت بشه. زنگ زنگ زنگ تا من اینترنتم یک لحظه قطع بشه. اون زمان خیلی از شماها اصلا نمیدونستین این چی هست. کلی هم دنبال کارهای خوب توی این اینترنت انقلابی میرفتم. بعد از گذشت دو دهه امثال خودم رو دیدم با خرج های گزافی که روی همین بستر کردن. خیلی ها که هنوز ازدواج نکرده اند. برین این سایتهای مدیریت سرور رو ببینین. خلی ها میگفتن اگر به جای این سرورها که خریدیم طلا میخریدیم سودش رو کرده بودیم. خود من با اینکه دختر هستم هنوز شوهر نکرده ام. انقلاب شده. انقلاب شده که پسره میگه هشت سال به پات میمونم با هیچ کی هم ازدواج نمیکنم، چون میدونم یک روزی تو میری آمریکا!

این اشتباهه. اشتباهه. میریم خارج. بعد که دختره رفت آمریکا و اونم تنهایی. پسره هم دنبال استقلال دختره که نیست، دنبال جینی ویزلی دختر ملکه انگلیس با موهای قرمزه، حالا مثل هزار پا یا باید خونواده ش بیفتن تو این رده بندی های کالایی معرفین و راوی های ازدواج، یا بالاخره یک دختر زیر 23 سال پیدا کنن بلکه باهاش وام ازدواجی گیرشون بیاد.

آخه این سوده؟ کجاش سوده؟ زندگیت هشت سال پرید. چشم دخترهای دیگه رو سفید کردی که به پای این بمونی که میدونستی به کمتر از آمریکا راضی نمیشه؟

حالا اونکه برات اون ور سفره پهن کرده، مگر به جز با همین لیست های ازدواج و این چیزها خرت کرده؟

حتی تو که یک بار از زنت طلاق گرفته ای و دوباره باهاش ازدواج کردی، مگر تو کارت درسته؟ اونی که اون ور برات سفره پهن کرد الآن که قصه کروناش عالم گیر شده. به بیل گیتس، دوست خوبت، گفتن نظرت رو بگو، آیا لازمه همه واکسن کرونا بزنن؟ به صراحت گفت: نه

چه دوست خوبی. چقدر انقلابی. این اول با اون کامپیوترهای خانگی انقلاب کرد. حالا با اینترنت انقلابش تکمیل شده. حالا تازه برنامه سوم توسعه داره با ارز دیجیتال انقلاب میکنه!

انقلاب اینترنتش رو که دیدیم. یه عده مثل من هنوز پشت اینترنت له شده ان، و یه عده هم که زمانیکه من نمیدونستم اینترنت چیه، الآن مدل لپ تاپ بچه شون بسیار بالا تر از فقط لپ تاپ منه. این انقلاب که انقدر هم خرج عمر و پول و سرمایه گذاری سرش کردم چرا چیزی به من نمیده؟ چرا برای من شوهر جور نمیکنه؟ چرا من انقدر فقیرم؟ مگر من در توسعه این انقلاب و در مصرف محصول این انقلاب کم از خودم سرمایه گذاری کردم؟ از خودتون نمیپرسین چرا کسایی که تو ایران رفتن رشته کامپیوتر انقدر فقیرن؟

به خاطر انقلاب اسلامی بوده؟ یا به خاطر انقلاب اینترنت؟

انقلاب ملاک هاش مشخصه. تویی که تحصیلکرده هستی کتابی داشته به اسم انقلاب اسلامی ایران. این رو قبول نداری؟ خب برو تحقیق کن. برو ببین ملت سر چه آرمانهایی به حضورشون در صحنه های انقلابی دنیا میجنگن. آرمانهاشون زمین تا آسمون با این آرمان انقلاب ارز دیجیتال فرق داره. ویژگیشون مردمی بودنشونه. این انقلاب اینترنت که اول من مردم رو کشته، حالا هم که با ارز دیجیتال. میخوام بدونم با اون همه تحقیق که درباره پولهای دیجیتال مختلف کردی، الآن زنت نظرش درباره آخرین پولی که اسمش رو در کنار گوه آوردن چیه. به جز اینکه زنت حالت مرغی به خودش میگیره و به جای دوج میگه داف؟ برین ببینین. اینا که درگیر انقلاب ارز دیجیتال هستن و هر روز چشمشون به باز شدن مرزهای کرونا پس از بحران این بیماری هستن، الآن از نظر سلامتی حداقل، در چه وضعین. اصلا از امروز برین چکشون کنید. وضعشون از نظر سلامتی بهتر نیست. ضربه هاشون رو قبلا تو زندگی داشتن میخوردن حالا بدتره.

بالفرض توی جوان بدونی که این پول گوهه، ولی پول ایران شاشیه. اولا که من اونقدری مثل شماها اعتقاد به نجس بودن پول ایرانی ندارم. من هنوز به انقلاب اسلامی ایران امید دارم. دوما، بالفرض این پول شاشی باشه. من نگاه میکنم چی زنم رو خوشحالتر میکنه سرمایه گذاری روی خوشحالی اون میکنم. وقتی میبینم که زنم تا همین الآن هم داشته منو تحمل میکرده، هیچ وقت حاضر نیست اسم این ارزهای دیجیتال خارجی رو درست تلفظ کنه و میره تو حالت مرغی ترجیح میدم نیازهای اون رو در اسرع وقت برآورده کنم تا اینکه رویاسازی کنم سرچیزی که بهش میگن سرمایه گذاری. چیزیکه تا حالا شماها نکردین، و نگاه میکنم نمیکنید تا بلکه دیر بشه و روزگار دیر شماها رو هم ببینیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد