آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

عدالت یا مستضعفین

کاری کردن که هرجایی این کلمه مستضعفین رو ببینم استفاده کرده ان روش یک خط بکشم. از بس از این کلمه سوءاستفاده کردن. رفته ام به جز سایت های معروف آپارات، نماشا که مال همین بلاگ اسکایه، و تماشا که از دوستانشونه دنبال سایت آپلود دیگه ای بگردم. از بس اذیت کردن این سایت ها تو این چند ساله. حالا به جز اون یک چند سایتی پیدا کردم که یکیشون هرچند وقت یک بار فیلتر میشه، و خودش هم همچین مالی نبود و یکی هم که انگار راه اون سه تای دیگه رو دوست داره پیش بگیره. مثل اینکه اگر همه شون یک راه رو برن خیلی بهشون خوش میگذره. یک سایت پیدا کردم مستضعفین. دقیقا با همین اسم. یعنی منظورش هم لابد اینه که ماها که انقدر پول پهنای باند و اینترنت بهشون میدیمو سایتشون رو با محتوامون پر میکنیم، مستضعف بوده ایمو حالا باید بیاییم اونجا که میگن رو پر کنیم.

اصلا به این سایته نگاه نکردم. بهش به عنوان یک آشغال نگاه کردم. چشمم هم دنبال اینه که یک جورایی از شر این سایت های دیگه هم راحت شم. ولی فعلا باید باهاشون سر کرد.

نکته بعدی همین سهامه عدالته. گفتیم یک مو از خرس بکنیم. گفتن سی درصد با هزار تا سوراخ میذاریم سر راهتون. یک قرارداد یک طرفه که مضمونش این بود که هر ...ی بگیم میخوری؟ رو هم گذاشتن جلومون و ما یک طرفه گفتیم بله، و امضا کردیم. عین همین قراردادهای یک طرفه سایت هایی مثل بلاگ اسکای، آپارات، نماشا و غیره. گفتیم میخوریم. عین اون مظفری کلاه بردار که بیت کوینامون رو دادیم بهش بخوره. گفتیم حالا بده اون سی درصد سهامو. از ما گرفتن امضا، و دادن مهلت سه روزه و بدو بدو، و از خودشون حالا لخ لخ و پاس دادنو جواب ندادن. حالا دبدو. هرچند وقت که شاخص بورس مثبت باشه از هزار تومن گرفته تا نصف یک میلیون، قطره چکونیو بعد از کلی معطلی، حالا، یک چیزی بهت میدیم. ولو گفته باشن این سی درصد فروش میرفت حداقل باید دو و نیم میلیون بهتون میدادن. هنوز که نداده ان. هنوز که یک میلیون نشده از اون موقع تا حالا دادناشون. اصلا کی سهام عدالتو داده کی گرفته؟ اگر خیلی نیاز شدید داشتین و اثبات کردین که مستضعفین (!) بهتون میدیم! چاردیواری اختیاری. عین همون قضیه خونه های خالی اول انقلاب که هنوز قانونی نبود. اون موقع هم تلویزیون مستند نشون میداد، مثلا طرف رفته بود یک پرسشنامه بهش داده بودن پر کنن. خودش تو مصاحبه تلویزیون میگفت هشتاد هزار نفر بعد از اون بودن و بعد از 10 ماه هنوز کسی هیچ جوابی نداده. حتی گفتن کتک کاری هم کردن. اگر این بابا که مصاحبه میکرد اون زمان بابای من بود، الآن کلی باهوش شده بودم. میگفتم از پدران ما شروع کرده ان، و حالا نوبت ماست. نه اینکه یه مدت هی بیایم اخبار فریبکاری اینا رو بخوریم، بعد کلی تازه بگیم ا... اینکه چهل سال پیش هم همین بوده، حالا هم که همینه! نمیرفتیم شاید دانشگاه هاشون، برا حرفاشون تره خورد نمیکردیم، و خیلی پول ها رو کتکمون هم میزدن بهشون نمیدادیم.

هرچند که من ندادم و یکی مثل خودشون بهشون داده تا حالا. با این حرفا، و این اوضاع احوال از هرکی کلمه مستضعفین رو استفاده کنه و هرچی که به عنوان مستضعفین به کار برده بشه بدم میاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد