آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

جمعیت پانصد هزار نفری کشور

این روزا همه اش به این فکر میکنم که در این جمعیت 80 (100 میلیونی؟) میلیونی کشور، چقد فقط ما تو این پونصد هزار تاها که میشمرن قرار میگیریم. موقع انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردن به میرسلیم 500هزار نفر رای دادن، و ما تو اون ها بودیم. موقع پر کردن سایت اظهارنامه مالیاتی، خواهرم گفت بیا به منم یاد بده چطور پر میکنی. بیش از یک ساعت طول کشید و بعد از اینکه سایتشون خراب شد، فهمیدیم کلا روی اون لینک نرم افزار فقط پانصدهزار نفر کلیک کرده اند، و باز هم یکی از اون ها ما بودیم. آخرش هم خواهر فهمید که کار خاصی این پر کردنه نداره، جز اینکه چند ساعت وقتت برود و بعد هم به علت نقص فنی و احتمالی سایت یک روز دیگه در یک ماه دیگه دوباره باید به سایت مراجعه کنی، تا شاید خود بخود برطرف شده باشه1.

اعلام کردن سهام عدالت رو میتونین بفروشین. باز هم فقط ما در همون 500هزار نفر فروشنده 30% یکجا بودیم!

اگر آمار اعلام کنن، باز ما تو اون پانصد هزار نفر قرار میگیریم که فیلترشکن ندارن، و ایضا ماهواره هم ندارن!

و بقدری هم اقلیت هستیم که کشوری بیکار بشینندو از تک تک کارهای این جامعه اقلیت صحبت کنندو فیلم پر کنن! وقتی تو کل اون 80 میلیون قرار نداریم و میریم تو پونصد هزار نفر، معلومه که بقیه حرف و حدیث ها و صحبت ها فقط باید راجع به ما اقلیت ها باشه!



____________________

1- این سایت اداره مالیات به جز اینکه بعد از پرکردنش همه فونت های فارسی رو علامت ؟ میکرد، خطای 504 میداد که درست نبود. یک چند کلیک تو خود سایت کردم و با خطاهای بیخودی که بعدش میداد حدس زدم یا باید حضوری مراجعه کنم، و یا اگر یک روز دیگه امتحان کنم شاید درست شده باشه. به هر حال، اگر شما جزو اقلیت پرکننده برگ خوداظهاری مالیاتی هستین، کار رو نذارین روز آخر که کلی دردسر داره.

نظرات 1 + ارسال نظر
م پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 ساعت 12:17

سلام
یعنی به عمد سایتها جوری تنظیم میشن که فقط ۵٠٠ هزار تا اسم بنویسن نه بیشتر?

سلام
یه مقاومتی هست برای کارهای غیرحضوری و شفافیت
هرچی کار بیشتر غیرحضوری انجام بشه ناچارن کیفیت کار رو و شفافیت رو بالاتر ببرن. البته موضوع من فقط سایت ها نبود. مثلا یادم رفت که بگم جزو اون 500 هزار نفر اولی و خیلی اولی بودم که کرونا هم گرفتم، ولی از لجم اسمم رو جایی ثبت نکردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد