آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

فقط دیجیکالا کپی شده، بقیه همه اصلن

این دانشجوهای دانشگاه شریفو امیرکبیر تمومی ندارن. هرکدومشون هم مخصوصا اگر خارج باشن، یک وبلاگ با اسم و فامیل شخصیشون دارن که توی اون حتما یکی از قابل قیاس بودن کافه بازار با بازار آی تی مثلا کشورشون کانادا گفته ان و یا اضافه تر در مورد شبه استارتاپ ها اضافه کرده اند که میاندو از دیجیکالا کپی میکنن.

زمان ما که درس میخوندیم اینطوری نبود. یک مسابقات ACM بود که همه دانشجویان ایرانی رشته کامپیوتر به توافق رسیده بودن سرش باهم رقابت کنن. حالا نه، فقط کافه بازار مهمه. اصلا این شریفی ها یک مسابقه ACM میذارن، روی اون بادکنک هاش عکس برند کافه بازاره. اصلا یا همین کافه بازار و دوستان باشن یا هیچکی دیگه نباشه. نمیان مثلا یکی از این دانشجوها رو موظف کنن که بررسی کنه این کافه بازار و دیجیکالا اومدن چقدر استارتاپ های دیگه رو نابود کردندو جارو کردند و رفتن. دانشجو الآن میاد وظیفه تخصصی میذاره که چمیدونم فلان قدر آنتی ویروس تو دنیا رو ارزیابی کرده و آخر سر به نظر اتریشی ها اصل تر در اومده، ولی ندیده ام کسی بیاد از این استارتاپ ها مقایسه کنه و مزایا، معایب، فرصت ها و تهدیدهاشون رو بسنجه.

بعد حالا این ماییم. حالا آمریکایی ها. یک بیت کوین اومد و یک مدت قیمت ها هی با چیزی مثل سفته بازی بالا و پایین شد (هنوز هم). الآن برید ببینید دانشجوی آمریکایی تز مینویسه سر همین یک مورد که تحقیق کرده باشن چقدر از قیمت هایی که بیت کوین میگیره بازیه. بعد اون وقت این فارغ التحصیلای ما تمومی ندارن که فقط از مزایا و خوبی های بی حد و اندازه کافه بازار و دیجیکالا بگندو کسایی مثل ماها رو که ازشون ضربه خورده ایم و متفرق شده ایم رو به پیش داوری متهم کنن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد