آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

پیاده از سواره خبر نداره

اون مثل دیروز رو که احتمالا همه با خر یاد گرفته ان رو میگم. من خودم اینطوریم؛ وقتی مثل سواره از پیاده خبر نداره رو میشنوم حتما تو تصوراتم خر رو یک جوری جا میکنم. دیگه هرکسی این مثل رو بهمون یاد داد با خر یاد داد. فارغ از اینکه الآن 2 قرنه که خیلی معنی نداره و به جاش ماشین هایی با 4 چرخ هستن که کارمون رو راه میندازن. ولی امروز شاید باید مثل های جدیدی استفاده بشن. مثلا اینکه بگی پیاده از سواره خبر نداره! داستان از این قراره که منکه سالهاست با مترو و اتوبوس اینطرف اونطرف میرم و تقریبا تو ساعتای پیک ترافیک جایی نمیرم، خبر ندارم از ترافیک انتهای شهری. دیروز این خواهرم با بابام داشتن میرفتن نمایشگاه گل و گیاه که روز آخرش بود. بنده خداها تو ترافیک مجبور شدن بعد از دو ساعت راه برگشت رو انتخاب کنندو در عبث ترین حالت ممکن به خونه برگردن! یعنی اون نمایشگاه خودش چی بود که از اون بیهوده تر وقت آدمایی بود که میخواستن برن اونجا گرفته بشه! باز از اون بدتر اینکه حالا بری تو ترافیکو درست موقعی که تو گرما و هوای شرجی به جای اینکه بخوای شربتو طالبیو چمیدونم انگور میوه بخوری کلی دودو دمو سرصدای ترافیک بخوری! حالا اینش به کنار که هوا رو هم اصلا چند برابر خودت به تنهایی آلوده کرده ای تو این ترافیک!

الان که دیگه محدوده 20 کیلومتری شهر مشهد بخشی از آن محسوب میشه مسئولین مشهد گزینه های مختلفی دارن و یکیش هم اینه که مثل تهران جای نمایشگاه بین الملل رو باز هم عقب تر ببرن.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 28 خرداد 1398 ساعت 06:40

چند سال پیش که دانشجوی ارشد برنامه ریزی شهری بودم با چند نفر از اعضای شورای شهر هم کلاس بودم یک استادی داشتیم مدام به اینا گیر میداد یه دفعه به رییس شورا گیر داد که چرا فلان خیابون ترافیک داره و ظهر ها قفل میشه ؟ چکار باید کرد ؟ اینم گفت دکتر باید تقاطع غیر همسطح درست کرد
استاد گفت همینطوری هست که پولهای بیت المال رو دور می‌ریزید !
بجای ولخرجی برید کاربری هاتون رو اصلاح کنید توی یک خیابان وقتی مدرسه و بیمارستان و اداره و بانک هست هر کدوم چند تا مراجع داشته باشه خیابان قفل میشه
مجتمع های بزرگ رو هم باید اطراف اتوبان ها گذاشت که دسترسی بهش سریع باشه

باهات موافقم؛ مجتمعی که مثل شهرکه، جاش باید فکر مدرسه و بیمارستان که دوره، ولی لااقل از این مراکز تجمع وسط شهری مثل کتابخونه و مسجد رو داشته باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد