آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

شب عید

فیلم افتضاحیه که از شبکه یک پخش میشه. مثل همیشه، یک مشت تهرانی دارن نقش مشهدی ها رو بازی میکنن. کاش اقلا روی لهجه مشهدی کار کرده بودن! نقش اصلی و سایرین بقدری در اجرای لهجه مشهدی تپق میزنن که فقط باید بهشون بخندی. درسته که یک مشهدی وقتی از لهجه اصیل خودش داره استفاده میکنه در واقع در تُخس ترین حالت خودشه، ولی لهجه مشهدی یکی از اصیل ترین لهجه های فارسیه. کارگردانی بسیار ضعیف و انتخاب اسامی تهرانی در نقش های مشهدی. سرلک یکی از تهرانی ترین فامیل هاییه که ما تا حالا شنیده ایم. به نظر میرسه تمام صحنه ها صفحه آبیه و فقط ویدئویی از خیابان های مشهد پشت صحنه اجرا میشن.

نکته دیگه تفاوت درب ایستگاه راه آهن مشهد با خیابان امام رضای منتهی به حرمه. به نظر میرسه کل حافظه ای که کارگردان از مشهد داره شلوغیه حرمه. طوری در ایستگاه قطار شلوغی تدارک دیده که انگار خود حرمه. این در حالیه که اکثر مسافرا و زائران مشهد بقدری با سرعت از این نقطه در ایستگاه رد میشن که اصلا حضورشون ملموس نیست و تقریبا دیده نمیشن. تنها جایی هست که محل توقف نیست.

نقش پذیرش هتل سه ستاره مشهد رو نشون میده که اون هم اتفاقا داره مشهدی صحبت میکنه و یک کمی غلظتش کم شده! این در حالیه که سطح پایین ترین پذیرش هتل در مشهد تنها کاری که نیمکنه اینه که با لهجه مشهدی جواب کسی رو بده! ممکنه با شما انگلیسی صحبت کنه، ولی ممکن نیست اینطوری انقدر افتضاح بقدری سرش شلوغ باشه که بعدش بخواد پارچه ای دستش باشه که انگار ملحفه است و یا شایدم پارچه گداییشه!

من نمیدونم کدوم موسسات خیریه در تولید این فیلم دخیل بوده ان، ولی قابل حدس زدن هست که از یک مستندساز غیرحرفه ای خواسته ان که یک فیلم داستانی اینطوری بسازه! کلا فیلم ضعیف و پر از اشکاله که باز ناشی از حضور مافیای رسانه ای در میان مردمه و ماها باید بگیم باز چه خبره که این روزا راه انداخته ان دنبال تولید برای مشهدی ها هستن!

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 19 خرداد 1398 ساعت 10:08

یه چیز اصلی که جاش توی همه پروژه های ما خالیه بخش مطالعه و پژوهش هست ما معمولا شناخت درستی از جوامع و آدمها و ... نداریم و صرفا برداشت های شخصی خودمون رو ملاک قرار میدیم

اصلا به نظر من این نوع تولیدات عمدیه. الآن من رو تصور کن. چطوری به نوشتن بی ویرایشو پرزحمت تو این وبلاگ ادامه میدم. یک وقت میبینی پول کم گرفته ان، یک وقت هم هست میخوان با زبان دفاع طرف رو بی دفاعو مستضعف کنن. که به نظر من درمورد اون فیلم با اون همه اشتباه دومی درست تره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد