آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

کبدی و فوتبال آمریکایی

الآن ساعت سه و نیم صبحه. شبکه یک سیما به بهانه برنامه اسپورت ساینس، داره تبلیغ فوتبال آمریکایی میکنه که معمولا سپتامبر یعنی چند روز دیگه اجرا میشه. من خودم همینطوری یک کلمه فوتبال آمریکایی کنار کبدی تو عنوانم میارم، میگم یک وقت تبلیغ آمریکایی ها نشه. بعد حالا اینا جرات کرده اند بدون مقایسه اش با کبدی آسیایی این موقع شب هی بگن فوتبال آمریکایی. همین چند روز پیش کبدی بانوان و بعد هم کبدی مردان هر دو طلا آوردند. میگن مبدع این بازی هند و پاکستان هستند، و هند خیلی روش سرمایه گذاری میکنه. ولی این همون بازی گرگمو گله می برم قدیم ماست، که تو نسخه مشهدی اون یک زوو هم میگن که زمانش رو حظ کرده باشند (این زو که میگن مسخره ش میکنه). کبدی ایران-کره رو که تلویزیون نشون میداد مربی ایرانیش جالب بود که انگار هم ورزش زورخانه ای کار کرده بود و هم کبدی. البته من بازیش رو که نگاه کردم کمی هم توش ژیمناستیک خوب بود بلد باشن. کلا بازی جالبی بود. این بازی با بازی فوتبال آمریکایی قابل قیاسه و از نظر من بهتر هم هست. تو فوتبال آمریکایی بهونه برای گرفتن فرد تو حمله یک توپه. طرف توپ رو میذاره لای پاش و نمیده. این بهونه ای میشه برای افتادن ناجوانمردانه بقیه روش. ولی تو کبدی بهونه ای وجود نداره. طرف خودش میدونه که بقیه بی بهونه میخوان بگیرندش.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد