آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

نازیسم هیتلر را به وجود آورد یا هیتلر نازیسم را؟

حقیقت اینه که تفکر نازیسم هیتلر رو به وجود آورده. همیشه ما فکر میکنیم که این هیتلر بوده که تفکر نازی رو تو کتابی مدون کرده و به وجود آورده. در صورتی که این طور نیست. تفکر نازیسم قبل از هیتلر بوده. امروز هم شرایط مثل دیروزه و فرقی با گذشته نداره. آدما همون آدم های قدیم هستن. فقط فرقش اینه که باز تفکراتی مثل نازیسم قدرت گرفته. اینه که امروز میبینیم همه جا بوی گوه سیگار بلند شده. بچه های 5-6 ساله باید هرطور شده ولو با بی ادبی از خودشون دفاع کنند. و مثلا کشوری مثل کانادا که بخش قابل توجهی از مهاجراش رو ایرانی ها تشکیل میدن مصرف و تولید ماری جوآنا و حشیش رو آزاد کند. و روزانه و هفتگی 50 تا 50 تا درختها سوخته بشن. آب قحطی بشه و آدمایی که تا دیروز با اختلافاتی کنار هم زندگی میکردن الآن نتونن به زندگیشون ادامه بدن. شرایط اینطوری میتونه بشه که باز در طول تاریخ ثبت بشه که قحطی بزرگی رخ داده. نسل های بعد این سوال براشون پیش بیاد که چه طور؟! ملتی که تا دیروز چند تن چند تن گندم برداشت و آسیاب میکرده دچار قحطی شده اند؟! چه چیز عجیبی!

نظرات 1 + ارسال نظر
. چهارشنبه 6 تیر 1397 ساعت 08:42 http://fidgety.blogsky.com

تفکر نازیسم یا فاشیست ملی هم در کشوری مثل ایرانه و هم امریکا و المان و .... و البته که تفکر و تصورات ادمهاست که هیتلرها رو میسازه ...

اوهوم. قبل از ظهور نازیسم که از آلمان شروع شد تمام شهروندان ساکن در آلمان از همه نظر برابر بودن و فقط حق رایشون برابر نبود. اصلا شایدهم میتونستن رای بدن. چه مهاجرای ترک مسلمان و چه مهاجرای یهودی.
چه مهاجرای سیاه آفریقایی، پناهنده ها و غیره همه برابر بودن. و تعداد خیلی زیادی هم بودن (50-50) تا اینکه گروهی به اسمی ملی گرایی (nationalism-> nazism) شکل میگیره. ملی گراها اول نظراتشون رو به هم میگفتن (شفاهی). باگفتن نظراتشونو منتشر میکنن. بعد از مدتی شروع به عمل میکنن. به خونه مسلمون ها حمله میکردن. میسوزوندند. بدون سروصدا و هیچ هم نمیگفتن. ولی مردم میدونستن. مردم از این خشونت نازیسم بدشون میاد. خیلی ها کینه های شخصیشون به اسم اعضای نازیسم رفع و رجوع میکردن. جوری که دیوار آلمان هم فکر میکنم سر همین به وجود آمد (دیواری که طرفدارای نازیسم رو از طرفداری غیر نازیسم جدا میکرد)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد