آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

رابطه قوانین انحصار دنیا و مندلیف

دنیا اخبار و رسانه های ما پر شده ان از اخباری که در آن ها داده نیست و اطلاعاتی به ما نمی دهند. آمار و اطلاعاتی هست که نشون میدن انحصار غذا، رسانه و پول دنیا طبق قوانینی مثل قوانین جدول مندلیف در دست عده قلیل و اندکی میفته.

این دو مثال رو در نظر بگیرین:

1-در بخش تجارت کشاورزی جهانی تاکنون ٧ شرکت بزرگ، کل تولید بذر و آفت کش را در دنیا در دست داشتند. اواخر سال ٢٠١٧ اما این شرایط تغییر پیدا خواهند کرد. خانم باربارا اونموسیگ از اعضاء هیئت مدیره بنیاد هاینریش بل، در مصاحبه ای با دویچه وله می گوید: "ما به زودی شاهد خواهیم بود که دیگر نه انحصار چند جانبه، بلکه با تنها سه (تک) انحصار-سه مونوپل- سر و کار پیدا می کنیم." شرکت آلمانی بایر در حال خریدن کمپانی آمریکایی #مونسانتو است، دو غول امریکایی، #دوپونت و #داو در حال طراحی برای ادغام هستند و شرکت ChemChina در نظر دارد تا کمپانی شیمیایی سویسی #سینگنتا را تصاحب کند.

هر اندازه بیشتر از قدرت در بازار در دست تعداد کمتری متمرکز شود، نه تنها مصرف کنندگان بیشتر به تولیدات آنها وابستگی پیدا می کنند، بلکه پیش از هر چیز این کشاورزان هستند که می بایست قیمتهای بذر و آفت کشها را که کمپانیها دیکته می کنند، بپذیرند.

در بخش تولید بذر و آفت کشها دیگر رقیبی باقی نمانده. ٧ شرکت بزودی به ٤ شرکت تبدیل می شوند و٦٠٪‏ از بازار تجارت بذر و مواد شیمیایی کشاورزی تنها به ٣ شرکت تعلق خواهند داشت که تقریبا همه آنها #گیاهان_تراریخته عرضه می کنند.

2- در سال 1983، 50 شرکت اکثریت وسیع تمام رسانه ها خبری ایالات متحده را کنترل میکردند. در آن زمان، بن باگدیکیان، به سبب مطرح کردن این موضوع درکتابش تحت عنوان «انحصار رسانه ها»، «بانی اضطراب و باعث تشویش اذهان عمومی» خوانده شد. وی در ویرایش چهارم کتابش، که در سال 1992 منتشر شد، نوشت: «در ایالات متحده، کمتر از دو دوجین مخلوقات غیرعادی 90% از رسانه ها جمعی را تحت مالکیت و مدیریت خود دارند». هنگامی که ششمین ویرایش کتاب «انحصار رسانه ها» در سال 2000 منتشر شد، طبق پیش بینی بن باگدیکیان، تعداد مالکان رسانه ها جمعی به 6 رسیده بود.

3- الآن که بحث پول الکترونیکی پیش اومده، باید یا خودمون بشینیم دو دو تا 4 تا کنیم که پول کی در انحصار 3-4 شرکت میفتن و یا اینکه منتظر پیش بینی کسی مثل بن باکدیکیان باشیم.


نظرات 1 + ارسال نظر
دیوانه چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت 12:48 http://www.delirium.blogsky.com/

دقیقا امپریالیسم همینه
سرنوشت اقتصادی میلیونها نفر می افته دست یک نفر یا هیئت مدیره یک شرکت
اینها از دولتها قویتر میشن و دولت تعیین می کنند و تو دهن هر دولتی می زنند
یادمه یه زمانی شنیدم بیل گیتس گفته بود : من اگه شرکتم رو تعطیل کنم دنیای کامپوتر تعطیل میشه "
راست و دروغ این حرف رو نمی دونم اما حقیقت ترسناکی هست

آره واقعا اگر امیدی نباشه، انتشار همین یک مطلب کلی ترس و ناامیدی ایجاد میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد