آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

فرق تبلیغات آکادمیک ایرانی با غیرایرانی

یک مدتیه دارم برای پسی دکتری هی سرچ میکنم ببینم چطوریه. تو دانشگاه های ایران که به زبان فارسی چیزی پیدا نمی کنی. استادت هم که اگر به حال خودت رهات کنه، که چه بهتر، شری هم از سرت کم میشه، وگرنه که خیری توش نیست. امروز نتیجه سرچم مثلا دراومد که ایران یک دوره پسادکتری گذاشته بوده برا آفریقای جنوبی. بعد هم مهلت ثبت نامش تموم شده بود. حالا من تو این مدتی که سرچ کرده م هی دانشگاه خوشگل میبینم که مخاطبشون رو دانشجو فرض کرده اند، و یک campus خوشگل از دانشگاه نشون میدن که دانشجوها روی چمنش نشسته ن، ولی میری سایت مرتبط ایرانی برا scholarship میبینی اسلایدشو گذاشته رو یک سری میزگردهایی و یک مشت مرد کت شلواری دورش (!)


پ.ن.: بفهمن ایرانی هستی هیچ چی بهت پول نمیدن. تازه یک پولی هم ازت میگیرن تحت عنوان حق ایرانی بودن. تحفه ها، بعد scholarship میذارن برا خارجی که پرستیژ داره

نظرات 1 + ارسال نظر
دخترمعمولی یکشنبه 16 مهر 1396 ساعت 01:39 http://mamoolii.blogsky.com


راجع به این عکسایی که میذارن که گفتی، کاملا درسته.
منتها چیزی که من تا حالا راجع بهش با بقیه ی دوستام هم صحبت کردم و دیدم اونا هم مثل من فکر می کنن اینه که سایت دانشگاهای خارجی ها رو نگاه می کنی، کل عکس خندون و خوشحال و حتی دیده شده در حال پریدن و رو هوا از خودشون گرفتن و به عنوان دانشجو گذاشتن. بعد که میای درس بخونی، پدرت درمیاد، اشکت درمیاد، پیر میشی تا اون درسو تموم کنی! اصلا خبری از اون خنده ها نیست. همون ورژن ایرانیش شبیه تره به واقعیت .

آره من خودم کلا دید خوبی نسبت به مهندسی آلمان مثلا معماری و این هاش ندارم. همون پزشکی مثلا آمریکای شمالی خوبه که توش پول هست. ولی خب، سکولاری شدن این آمریکایی ها کمی مساله رو برا یکی مثل من که میخوام دینم رو هم داشته باشم سخت میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد