آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

بخشی از مشکلات ما ناشی از ناآگاهی رهبر

دور و ور رهبر عزیز ما چه کسانی هستند؟ من، شما یا آنها؟

باید خدمت شما عرض کنم، آن هایی که قدرت طلبن و آن هایی که ساده لوحن دور و ور رهبر جمع شده ن. ولی، ماها که نیستیم. ماها رو مامورین حفاظتی رهبری کاملا حساس پیگیری و دنبال میکنن تا صحت و سقم تفتیش عقاید بالاخره منجر به تو سری خوردن ماها بشه. نمونه ش، هم همین قربانی شدن اخیر من در دادگاه، که ناجوانمردانه بود. و تیری که از پشت نفاق هر کسی بود که خوردم.

رهبر عزیز ما، خیلی عزیزن. آدم شوخ طبعی هستن، و این ها امتیاز بزرگیه که هر کسی نداره، مخصوصا اگر در مسئولیت باشه. یک چند ناآگاهی دارن که من میشمرم:

1- امام خمینی به فرزندانشون و به رهبر توصیه کرده بودند که کتاب بنویسن. ولی رهبر عزیز ما به همین کتاب درست کردن جوجه ریشوهای اطراف خودش که در اطرافش جمع شده اند، بسنده کرده.

2- رهبر به دور وری های خودش میگه که برین پایان نامه در مورد زنان غربی بنویسین.1

3- رهبر علوم دینی (faith) رو از علوم دنیایی، و دانشگاه رو از حوزه، جدا کرده. یا لااقلش اینه که اگر این کار رو نکرده، دوستان زیادی داره که چون خودش کتاب نمینویسه، دوستانش به جایش این کار رو می کنن، و جداسازی های لازم رو انجام میدن.

این موارد خیلی جای بحث دارن. مثلا مورد 2. من اگر جای دخترای جیغ جیغوی چادری دورو ور رهبر بودم، میرفتم در مورد زنان کشور همسایه افغانستان هم می نوشتم که با وجودی که مسلمانن دختران رو از پدرانشون میخرن. زن مسلمان کشور افغانستان، با قدری مهریه که به باباهاشون داده میشه، خریده میشن. آن هم در سن پایین و زیر 18 سال. در اروپا و کشورهای غیر مسلمان، اگر سیستمشون انقدر بد بود که مردمشون که چشمشون به مسئولینشونه تا ازشون الگو بگیرن، تا حالا به دست همدیگه خورده شده بودن.2 کشورهای غربی با ظاهر نامسلمان، در حال اجرای قوانین اسلامی یکی پس از دیگری هستند و اگر بد بودن همین دکتر حسن روحانی ما نمیرفت مدرک حقوقش رو از انگلیس بگیره3، و یا پایه قانون اساسی ما قانون اساسی کشور فرانسه نبود. ما، اگر نگیم که این کشورها مسلمان نیستند، ولی به راحتی میتونیم بگیم اجرای قوانین اسلامی در این کشورها به مراتب راحت تر از کشورهای مدعی اسلامی مثل ایران و افغانستان هست.

زمانی که رهبر عزیز ما، از ما میخواد که مثلا در فلان روز راهپیمایی کنیم4، و بد هم نیست این پیام به شرط هایی، مسئول فرانسوی ها هم راهپیمایی برای چارلی ضد اسلامیش راه میندازه. میگه اگر هنرت به این تجمعه و خودت هم میری بینشون، ما هم این کار رو بلدیم. بگو هنر واقعیت چیه در پیام رسانی؟ چقد اجازه دادین ناشرین مولف نویسنده باشن؟ چقد اجازه دادین مردم 80 میلیونی ایرانی فیلم بسازن؟ چقد در پیام رسانی موفق بوده این؟ حرفو راهپیمایی که شماها بلدین که ماهم بلدیم که. تازه با حالت حدی شما، با داعش، هم به چالش میکشیمتون. خب، حالا دفاع کنید. بگین چه چیز نو و تازه ای این سیستم شما آورده. ماها رو به چالش میکشن و زندگی خودشون هم اون طوری که ما مدعی هستیم بد نیست.

در مورد 3، یک بار مصاحبه ای با رهبری رو دیدم که در آن رهبری میگفت من ترجیح میدم همان طلبه حوزه بمانم تا اسمی در دانشگاه داشته باشم. این برای هر دو حوزه و دانشگاه اسف باره که رهبرش ترجیح میده به علومی که در دانشگاه تدریس میشه این طوری پشت کنه. دانشگاهی که مثلا من 15 سال در آن درس خونده م، چه طوری به من پشت خواهد کرد، اگر رهبر دینیش قبلا نخواسته باشه اسمی از او در دانشگاه برده شود؟ زمانی که من به حوزه پشت کردم، دلیلم واضح بود. خودم به شخصه خیلی خوشحال خواهم مرد. چون وقتی یک انگ اگر عمر زد به زنان که ناقص عقلن، تحت هیچ شرایطی اثبات نمیشه. اثبات نمیشه، حتی اگر فاطمی نیا یک بارهم تو تلویزیون گفته باشه که مشکوکه این حرف، حرف خود حضرت علی باشه. چون تحصیل کرده علوم دینی، میگه این کلامه به من ربطی نداره. اون یکی میگه این فقه نیست به من ربطی نداره. خانوم ها هم که هرچی آقاشون بگن.

من تحصیلکرده دانشگاهی، میام یک کلام حرف از فلان نکته بودایی بزنم. تحصیل کرده حوزه میاد هوم میکنه میگه این رو 1300 سال پیش حضرت علی گفته بوده. انگار که خواستم دین خودم رو انکار کنم که تحصیل کرده حوزه اونطوری در برابرم موضع میگیره. اصلا این اسلام شماها مگر به جز یک قرآن و کمتر از 100 سال سابقه دیدن سنت داشته که حالا تو بخوای با من بحث کنی که اسلام دست بودا رو از پشت بسته؟! تو همون 100 سال هم که امام هاتون یا خانه نشین بوده ن یا زندانی. حالا کار ندارم که یک چند سال هم عمر مفیدشونو مردم دیده ن.

بعد هم مگر بودا بده. بودا و فرهنگ بودا در هر دینی قابل اجراست.

ما وقتی که حرف از مظلومیت زن مسلمان میزنیم، زودی مسئولین وقت میرن سراغ یک بساط نوحه و گریه سازی برای مظلومیت حضرت زهرا؛ یعنی ماها که آدم نبوده ایم، برایمون کاری کنند. مسلمون ها در حق گنده ترین زنمون که به عصمت معروف بوده، چنینو چنان کرده ان، حالا چه برسه به ماها که دشمن شوهران و مردان قواممون هستیمو تنها حالتی رو داریم سپری میکنیم که شب با دشمنانمون در یک سنگر میخوابیم. در این راه هم سعی میکنن سنگ تمام بذارندو بساط وقفو سازمان اوقاف رو هم جاری میکنن که بگن ببینین، ما چه مسئولین و مردای نازنینی هستیم.

این بحث ها، کلی جای حرف دارن و نیاز هست براشون سخنرانی ترتیب داده بشه. ولی چون این وبلاگ آهه، و خیلی ها هم سعی در تبرئه یک دیوانه دارن، اشکالی نداره انقد مختصر پرونده شده باشه.



1- حالا انگار مردهای ما کم بیکارن که کتاب های فمینیسم غربی مردهای اون طرف رو ترجمه میکنن

2- بدی خارجی ها به ماها رسیده، برای خودشون که خوب بوده ن که

3- البته من کار به این حوزوی های ساده لوح خودمون ندارم که حالا نگرانن 20درصد پایان نامه حسن روحانی با تقلب بوده.

4- مدعین قرآنو فرهنگ  ما خودشون راهپیمایی نمی کنن و این ما هستیم که وقتمون رو روزهای تعطیل در پیاده روی راهپیمایی تلف میکنیم و از کنکورها رقابتهای ساخته پرداخته خودشون عقب میمونیم. کسایی که حافظین قرآن معرفی میشن تا زمانی که نبینن کسی میبیندشون تو راهپیمایی ها جمع نمیشن. در عوض چون جامعه شون شنیدن حرف لخت شدن گلشیفته فراهانی رو در فرانسه و بعد در آمریکا میپسنده، همه ش اون رو تکرار میکنن.

نظرات 4 + ارسال نظر
لیلی شنبه 25 شهریور 1396 ساعت 18:21

خخخ
یکی از فامیلامون زنگ زد گفت حالا دعوای لیلی و شوهرش سر چیه مامانم گفت هیچی اونا به ما میگن دیونه ما به اونا میگیم دیونه خخخخ
سر اینکه کی دیونه است خخخ

من که توش خنده ای ندیدم

دیوانه شنبه 25 شهریور 1396 ساعت 07:47 http://www.delirium.blogsky.com/

دیکتاتورهای دنیا معمولا یک توهم محبوبیت دارن
میگن لنین با لباس مبدل میره سینما قبل از شروع فیلم یک تیزر تبلیغاتی از اقدامات شوروی نشون میده و تصویر لنین میاد
مردم به احترامش بلند میشن
لنین از اینهمه محبوبیت اشک تو چشماش جمع میشه (خودش بلند نشده بوده )
بعد یکی از پشت سر میزنه روی شونش میگه پاشو احمق !
ما هم مثل تو فکر میکنیم ولی پاشو آینده خودتو تباه نکن


تو حکومت های توتالیتر اطراف دیکتاتور دو نوع شخصیت هستند اونهایی که ازش متنفرن و اونهایی که عاشقش هستند
یاد فیلم والکری افتادم اونجا که خبر مرگ هیتلر رو اعلام میکنند و یه عده خوشحالند یه عده گریه می کنند

اینو که گفتی تصمیم رو گرفتم پست بعدیم رو درباره دیکتاتورهای دنیا بذارم

دیوانه شنبه 25 شهریور 1396 ساعت 07:41 http://www.delirium.blogsky.com/

به یکی گفتن شماها دیوانه اید !
گفت : نه ما فقط تعدادمون کمه ! اگه زیاد بودیم شماها دیوانه بودید ...

یادمه سال 88 زن ها خودشون و بچه هاشون لباس سبز میپوشیدن. بعد روی ماشین های سانتافه و لوکسشون هم مینوشتن ما بیشماریم. اون موقع من اولین سال تدریسم بودو در حین شور انتخابات با اتوبوس میومدمو میرفتمو میدیدم چطوری ایستگاه اتوبوس که به ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی میرسه، دخترا پیاده میشدن که برن تجمع. من تو اون تجمع ها هیچ وقت نبودم ولی از اون طرف دانشگاه که تدریس میکردم داشتن همون وسط ترم اخراجم میکردندو معلوم بود سال دیگه هم دوباره دعوت نمیشم

لیلی جمعه 24 شهریور 1396 ساعت 18:32

من به کلمه دیوانه حساسم خخخ این دیوانه منظورت کی بود؟؟
دوست عزیز بودا همشون دیوانه اند حلاج یک ادم روانی بود
از ادم هایی که فکر میکنند اندیشه برترن بیزارم چون وقتی فکر کنی بهترین اندیشه رو داری دیگه نمیری سمت کشف
یاد کارتونی میافتم که یک خانواده توی غار زندگی میکردند و پدر همش خانوادشو میترسوند که برند بیرون فقط غار نقطه ی امنیت بود ولی روزی فرا رسید که خانواده مجبور شد کوچ کنه و تجربه کسب کنه چون غارشون داشت خراب میشد

حساس نباش. من شباهت زیادی با تو دارم. منظورم از دیوانه خودم بودم که اولین بار از جانب جناب خطاب 3-4 سال پیش با خطاب روانی مواجه شدم. تا حالا دیوانه که کلمه خوشگلیه رو شنیده بودم، ولی روانی خیــــــــــــــلی برام سنگین بود.
اخیرا کارتونش رو دیده م. کارتون چند نفر غارنشین چینی بودن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد