آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

مقایسه نظارت آمریکایی ها بر سایت ها با نظارت ایرانی ها بر سایت

الآن چشمام هی این طرف اون طرف صفحه نمایش میره، سیخ هم نشسته م چون موجودی زنده شبیه مغز دیده م. میخواستم بین نظارت آمریکایی ها و ایرانی ها بر سایت ها مقایسه ای بنویسم. ولی فکر کنم از فیلمه ست. میخ کوب شده م. نه، بعدش دوباره روی ویدئوش کلیک میکنم تا اجرا بشه. بعد دوباره چشمام درمیاد و خیره نگاش می کنم. این مغزه رو که ژلاتینیه تو یک دریاچه در آب های کانادا پیدا کرده ن. فیلمش هم واقعیه

بعد، خلاصه بگم که مقایسه، عه مقایسه چی؟

آره مقایسه نظارت آمریکایی ها و ایرانی ها بر سایت ها. آمریکایی ها با اسلحه و برندهاشون که همه یک جورایی نماد بدن، طلا و خلاصه هرچیزی که به اسکروچ مربوط میشه، هستن، میرن تجهیزات مثلا یک سایت روسی مثل btc-e.com رو توقیف می کنن. بعد هم یک عکس پر از برند به جای سایت نشون میدن که ما با بدن های لخت شده و بعدا با طلاپوشونده شده از جلو سروکار داریم.1

ولی ایرانی ها چی؟ میگیرن سایت های مستهجن رو که توشون بدن های لخت شده بیداد میکنه رو فیلتر میکنن به جاش یک عالمه لینک میذارن یعنی تفریح در ارتباط با بدن میخوای برو مثلا تو این لینکا شاید حالت خوب شه.

البته باز همین ایرانی ها خیلی دلشون میخواست که بگیرن خیلی سایت های داخلی رو هم مثل همین آمریکایی ها همون طوری، دقیقا همون طوری فیلتر کنن. چه طوری؟ عرض میکنم، با ای نماد و سآمد. هی خودشون تو سایتهای خودشون سعی میکنن این دو نماد رو به کار بگیرن تا یک بدبختی که همه زندگیش فروشگاه سایتیه، بیفته تو خط گزارش فصلی نویسی برا مالیات و بعد هم دستگیری و باج گیری توسط مراکزی که اسمشون مالیات بگیریه. ولی در عمل باج گیری و زور بگیری هستن.



1- بعد هم میگن مثلا الکساندر نامی رو در قبرس یونان که کشوری چند تابعیتیه، و حاضره همه چیزش رو برا پول بفروشه دستگیر کرده اند. البته، خود مدیر سایت btc-e گفته که این الکساندر نام ربطی به ما نداره.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد