آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

چرا من نباید کامپیوتر بخوانم؟ حتی اگر در عنوانش مهندسی باشد

دلایل بسیاری زیادی هست که نباید در رشته مهندسی کامپیوتر در ایران تحصیل کنی. درسته که این رشته آینده رشته های برق و الکترونیک هست، ولی حداقل به این دلیل که مهندسی کامپیوتر نظام مهندسی ندارد و نظام صنفی دارد بی خیالش بشین تا من بقیه دلایلم رو بگم.

اولین دلیل اینه که تا حالا شما شنیدین یکی از شخصیت های نظام از راس تا پایین بگه که باید مهندسین کامپیوتر رو به کار گرفت؟ خب نشنیدین دیگه، برعکس این جمله یکی از جمله های سرلوحه نظام های دیگری مثل کشاورزی هست.

دلیل دیگه اینه که خود مهندسین کامپیوتر تا بالاترین راسشون هم در تفرقه هستند و زیر پا خالی کردن در این رشته بر اتحاد و همبستگی اولویت داره. من حرفی با بازار کامپیوتر ندارم. من خودم اصلا دانشجوی دکتری کامپیوترم، و بازار و کامپیوتری های بازار رو از دانشگاهش جدا می کنم. حرف من سر دانشگاهشه. شما فکر کنید کمترین ارتباط ما با دانشگاه سر مقاله مجله دادن هست. یک در هزار امکان داره که کسی پیدا بشه خداپسندانه حتی اگر مقاله ت قابل رد شدنه اصلا آقا جان بگه رد شد؛ بگه مقاله ت رو چه می دونم به هیچ دلیلی رد کردیم. ولی متاسفانه انقدر سرشون شلوغه که حتی این جمله هم براشون لابد هزینه هایی داره که جواب نمی دن. البته من منظورم همه جامعه کامپیوتری دانشگاهی نیست. توشون آدم خوب هم پیدا می شه. ولی تعداد آدم هایی که بی پاسخت می ذارن زیاده

دلیل بعدی هم اینه که درسته که می گن قراره CPU بومی بیارن و دیگه ما از حالت وابسته خارج بشیم. یا چه می دونم سرور و شبکه ملی و داخلی و این چیزها. ولی در نظر بگیرین اول این ها دست چه کسانی می آید؟ اول دست همین سرشلوغ های محترم دانشگاهی کامپیوتری و دولتی می آید که معلوم نیست چقدر باید بهشون باج بدیم تا بخوان فقط بهمون بگن رد شدی. پس اون هم اگر پس از هزار سال بیاید، مال ماها نیست

دلیل آخر هم اینه که رشته های دیگه مثل فیزیک و فیزیک پزشکی و غیره  اصلا نمی خوان با کامپیوتری جماعت سروکار پیدا کنن. چهار تا سی دی و دی وی دی می گرن که از هزار تا کار کامپیوتری بهتر و قفل شکسته تره. این طوری اصلا می بینیم که نیازی به رشته کامپیوتر هم نبوده

نظرات 1 + ارسال نظر
دیوانه سه‌شنبه 20 تیر 1396 ساعت 07:05 http://delirium.blogsky.com

یادمه سازمان آمار شهرداری کار می کردم (رشته ام کامپیوتر نبود ولی به دلایلی شهردار گفت برای من اونجا ابلاغ بزنند )
هم اتاق بودم با معاونش که ارشد نرم افزار بود و دانشگاه هم تدریس می کرد
دل خونی داشت
می گفت الان همه خودشون رو متخصص می دونند
اینهمه درس می خونی بعد یه دیپلم که تازه یاد گرفته کامپیوتر رو روشن کنه میره یه جایی یه چیزی رو گیر میاره
مثلا یک فرمان خاص تو رجیستری
بعدازت می پرسه و اگر بلد نباشی بهت می خنده که دیدی بیسواد بود !!!

یک مدل دیگه ش هم اینه که بری مثلا اداره مالیات ببینی کسی رو پشت کامپیوتر برای پرینت گرفتن گذاشته ن که حتی روشن کردن کامپیوتر بلد نیست. بعد ارباب رجوع هوشمندانه یک پرینت خودش می گیره و سه برابر قیمت بازار هم پول پرینتش می شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد