آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

کمی از کرونا

تا اونجا که میدونم، افتراقش از بیماری های دیگه مثل آنفولانزا و ابولا آسون نیست. چیزی که مشخصه اینه که اگر این بیماری دوره کمونش تا 14 روز طول میکشه، پس بدونید دوره تظاهرش تا درمان قطعیش ممکنه بیشتر طول بکشه، مخصوصا در بیمارانی که پیش زمینه هایی مثل دیابت و بیماری مزمن دارن. نکته مشخصه اش عفونته است که باید کنترل بشه. برای کنترل عفونت هم مثل آنفولانزا، میوه و سبزی خوبه. غذاهایی مثل آش و سوپ خوبن. ورزش خیلی توصیه میشه.

من اصلا، نمیگم خوددرمانی کنید. چون تشخیصش کار راحتی نیست. اول آدم باید بدونه چشه، و این Covid 19 از اون مدل بیماری هاییه که تشخیصش راحت نیست. فکرشو بکنید این دکترای ما نمیتونن یه سرماخوردگی ساده رو درست تشخیص بدن، حالا مدل های جدید کرونا رو هم بهشون یاد بدیم! ولی، در حد بضاعته دیگه.

برای کنترل عفونت، هوا تا حد امکان باید ضدعفونی بشه. دود کردن چیزایی مثل اسفند خوبه. بنزین، گازوئیل، و مازوت، که سوخت معمول بسیاری از صنایع ما هستن، حشره کش ها و بسیاری سم ها و آفات، به این دلیل که عفونت، باکتری ها و هوای خشک رو افزایش میدن، قبلا بد بوده ان، این روزا این ها رو هم باید به بدی های قبلی اضافه کنیم.

دقت کنید، که جدا وارد شرایط جدیدی شده ایم، که شاید در تاریخ باید ثبت بشه که: پس از کرونا. اگر تا قبل اهمال کاری میکردیم که کرده ایم، از امروز باید این موارد بیشتر جدی گرفته بشن. فلزات سنگینی مثل سرب در هوا، مصرفشون روز افزون افزایش پیدا میکنه، که این باید با یک شیبی به صورت نرمال کنترل بشه، و یه سری موارد دیگه که خود وزارت بهداشتی ها، خودشون باید بگندو من امیدوارم از این به بعد بیشتر بهشون توجه کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد