آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

وقتی صلاح نیست همه پول داشته باشند (3)

این قضیه "وقتی صلاح نیست همه پول داشته باشند" جوانبش زیاده. یکی از جنبه هاش اینه که یکی از دلایل مردم برای پول درآوردن توهینه به هرکی زیر دستشونه هست. این یک چیز مرسومه و فک میکنم تا حالا خود شما هم خیلی باهاش برخورده این، و حتی بارها سوژه طنز برنامه های مختلف صداسیما شده. این موضوع تکراری همین قضیه محترم نشمردن فروشنده است. مثلا شما فرض کنید کسی میاد و خیلی محترمانه به شما میگه من فروشنده م و انقدر کاشته ام و اتفاقا محصولم رو هم تو میتونی بری و میدون بار بخری. عکس العمل شما معمولا در این شرایط چیه؟ هزار هزار هم که پول در گردش داشته باشین، حاضر نیستین دست تو جیب مبارک بکنید و مثلا با خریدن حتی 500 تومن، اصلا آقا یک قرون کمکی به خرج فروشنده بکنید. اما همون طرف بگه آی من گدام و اصلا بی دلیل دارم ازت گدایی میکنم، اون جا میگی به گدا دستتو بیار جلو گدا. و از دخلت یک دو تومنی به رسم پول به گدا دادن به اون گدا پول میدیم.

ما یک همچین بیشعوری های مرسومی داریم تو جامعه مون. از قبل برنامه ریزی کرده ایم که پول دربیاریمو یک نفر بیاد تا بهش پول به گدا بدیم...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد