آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آیا ایران میخواد که جنگ نشه؟

این هم از همون سوالاست. نه ایران نمیخواد که جنگ بشه. معلومه که دلش میخواد. سالهاست از رده های بالای جمعیتی کشور تا پایین ماییناش که ماها باشیم شغل درست حسابی که توش پول زندگی باشه، نتونسته ایم جمع کنیم. هنوز افراد میانسال کشور که تو مناطق غربی موقع جوانی درگیر جنگ شده ن دوست دارند جنگ بشه چون هنوز حس و حال جمع بودنو دوست داشتن اون موقع ها رو دارند با جنگی که بخشی از زندگیشون شده بوده. دودو دم زمان جنگ شاید برابری میکرده با آلودگی هوای الآن. و شاید هم الآن بدتر باشه.

اما الآنی ها، کسایی که نخبه محسوب شده ن یک عده شون که همین طوری یک پاشون خارجه و یک پاشون داخل. اونایی هم که از طرف وزارت دفاع حمایت شده ن، همه ش دارند فکر میکنن که اگه امروز جنگ بشه کدوم پایگاه رو حکومت نظامی و منع آمدو شد آدمای معمولی کنند.

یک عده هم که از زمان انقلاب خائن بوده ند و اون موقع تازه صاحب ملکو املاک شده ن، دنبال راه اجدادشون هستند که چطوری تقی که به توقی میخوره بعضی جاها رو با ترفند خانوادگیشون تصاحب کنند.

از دولت قبل هم که راه انداخته بودند، بچه به دنیا بیارید که پسر باشه. اصرار حکومت به به دنیا اومدن پسرهایی بود که تعداد زیادشون برا جنگو کارگری و این جور چیزای لازم پیش بینی میشد. حالا، شما فکر میکنید که کیه که نخواد جنگ بشه؟


نظرات 3 + ارسال نظر
شایان پنج‌شنبه 18 آبان 1396 ساعت 19:23

آخرش یکی پیدا شد گفت ۹۰ سال زندگی خوبه. عاقا تو این قشر ۲۰ ساله ی ما همه ادا خفنا رو درمیارن میگن ۳۰ سال کافیه، حال به هم زنن اصن..
ولی خب زنده موندنم شانس میخواد تو این جهان سرعت...بابای بابابزرگم ۹۳ سال عمر کرده آخرشم خسته شده مرده ولی اون زمان سریع ترین وسیله شون تراکتور بوده و تقریبا بی خطر...الان چی؟
هیچی نگی فقط بگی موتوره تو پیاده رو کافیه!

تازه چشمم نکنی الآن که ساعت 11 شبه میخوام یک ورزش بزنم.

شایان چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 22:47

اره واقعا. ایران شبیه بمبه خودش؛ فقط جرقه میخواد و یه چنتا تفنگ که بدن دست ملت...بعدش دیگه میشه ازش مستند ساخت جا فیلم وسترن قالب کرد به سینما!

آه
کاش واقعا همینطور بود. من الآن نمیدونم چن نفر مثل من بوده ن تا حالا که دیگه حالا زنده نیستن. در اوج جوانی با غذاهای باصطلاح خوبی که ماها میخوریم من نمیدونم چرا ماها روز بروز حساسیتامون بیشتر میشه و تنهامون ضعیف تر. من خودم شخصا دارم کم کم توقعم رو از 90 سال زندگی میارم پایین تر و میگم هر سالی که زنده بمونم غنیمت بوده تا حالا.
یا مثلا هر روزی که بیرون میرمو زنده برمیگردم میگم معجزه شده هنوز زنده برگشته م

شایان چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 13:11

نسل جدید به پختگی قبلیا نیستن ولی احمقن. واسه خاطر جو گیری و سلفی با توپ و تانک میرن جنگ..هیچی عوض نشده..آدما همون آدمان با رنگ و لعاب جدید

واقعا، اصلا فکر کنم دنیا به خاطر همینم که شده نهایتش بخواد یک ترقه بازی راه بندازه که بگه کردمو بعد هم بشینه عقب ماها رو نگاه کنه چطوری تو سروکله هم میزنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد