آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

تایر ماشین باباشه

احتمالا اگر همراه بوده باشین تا حالا تو این وبلاگ زیاد میخونید که از یک صبح تا شب گذاشتم پای کامپیوتر برای ثبت شاید سایت و شایدم ثبت اطلاعات قطعاتو از این حرفا. خب، امروز هم همین طور بود. گفتم دندم همیشه نرم بوده که هست. این هم روش. نشستمو 18 ثبت اطلاعات فروش کالا تو این سایتای تعویض کالا و این جور چیزا کردم. حالا البته این دفعه اولم نبوده و البته هم تا حالا کسی هم مشتری نبوده. ولی خب، باز هم برای این کمر گذاشتن دلیل داشتم.

دلیلش گرفتن آخرین اطلاعات تایر ماشین بابام تو انباری بود. نسل ماهایی ها دیگه براشون خیلی باید جا افتاده باشه که موندن کالا تو انباری یعنی هزینه و شایدم در نهایت ضرر. ولی مثلا کسی تو سن بابای من و مسن تر از اون این طور نیست. رفتیمو معلوم شد اون تایری که 20-25 سال تو انباری نگه داشته بودیم دیگه الآن به درد نخور شده. گفتن ازین تایرها دیگه فروش نمیره و خودمون هم خیلی ازش داریم. محصول ایرانی هم نبودها. ولی برای تعویضو دور انداختن دیگه ایرانی خارجی نداره.

خلاصه یاد شعر مادر پدریم افتادم که همه اش میگفت فلانی تایر ماشین باباشه. دیدم قدیمی شده و همینطور هم خودم. به دو پریدمو یک سری از اموال شرکت رو همینطوری انداختم برا فروش. البته فروشی که احتمالا خریدار هم نداره. چمیدونم شاید چون تو کشوری مثل ایران حتی کالا هم مثل پولش بی ارزشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 12:44

سلام
راستش ماجرا از سریال نهنگ آبی شروع شد توی یکی از قسمت ها در این مورد صحبت کرد کنجکاو شدم کمی گوگل سرچ کردم گفته بود همه چیزی که از اینترنت و شبکه های مجازی میدونیم بخش بالایی نت هست یک بخش عمیق داره که مال دولت ها هست و شرکت‌هایی مثل گوگل که بهش میگن دیپ وب و بخش عمیق تری به اسم دارک وب که محل اصلی فعالیت های غیر قانونی و هکرها و ... هست و جالبه که گفته بود این بخش ۹۰ درصد اینترنت رو شامل میشه و همه چیزهای متعارفی که ما می‌شناسیم ۱۰ درصد بیشتر نیست
واحد تجارت های غیر قانونی مثل اسلحه و مواد مخدر و انسان و ... در دارک وب بیت کویین هست و برای خرید و فروش ظاهراً از اون استفاده میشه اما گفته بود که محض کنجکاوی اونجا نرید که عواقب بدی داره و ... برای همین من از شما که متخصص هستید پرسیدم ببینم نظرتون در این مورد چیه و تجربه ای از این بهش تاریک اینترنت داشتید یا نه

نه، من تنها تجربه ام از دنیای اطرافم اینه که end end user هستم؛ یعنی نه end user بلکه یک سطح از end user هم آخرتر هستم. برای همین همیشه آخرین آخرین کسی که از هرچیزی خبردار میشه خودمم. درسو دانشگاه رو هم که دیگه اوضاعشو از احوال وبلاگم میتونید جویا بشین

محمد سه‌شنبه 20 فروردین 1398 ساعت 08:08 http://delirium.blogsky.com/

سلام خانم دکتر
روز بخیر
در مورد دیپ وب و دارک وب سوال داشتیم
ممکنه توضیح بدید در این مورد ها

سلام
منکه تخصصم کامپیوتره و البته تا مدتی نرم افزار بوده امو بعد از مدتی هم هوش مصنوعی، ولی اولین باره که این ها رو از زبان شما میشنوم. با این وجود اگر نکته ای مد نظرتون هست بگین. چه بسا این هم مثل همون قضیه هواپیماهای بوئینگ باشه که بعد از اطلاع رسانی شما باز هم سهل انگاری شدو یک هواپیمامون چپه شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد