آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

کیف قاپ شخصی است از طبقه میانی جامعه

الآن داشتم مطلبی میخوندم که توش نوشته بود چاقی بیماری طبقه ای است و طبقات فقیر جامعه رو در بر میگیره. راست میگه چون یکی از هم مهم ترین عوامل چاقی کمبود ویتامین D هست و طبقه ای که نداره روزی نزدیک یک میلیون خرج خرید غذای سالم و میوه خوبش بکنه احتمال چاقیش به خاطر فقر مواد ضروری بدن در هضم و گوارش غذا بالا میره. البته به همین دلیل بعضی ها هم از طبقه فقیر جامعه به لاغری دچار میشن که در عکسای مربوط به فقر بیشتر اون لاغریه مطرحه تا چاقیه.

از جهت دیگه میشه همین قضیه کیف قاپی رو هم که ما به اشتباه به طبقه پایین جامعه نسبت میدیم برداریم و به طبقه میانی جامعه نسبت بدیم. کلا من این فیلمای ده نمکی رو به خاطر سطح پایین آدم شناسیشون اصلا جذاب نمیدونم. این ده نمکی یک کاری کرده بود تو فیلمش که مثلا اون جیب بر رو تو فیلم اخراجی­ها طبقه پایین جامعه گرفته بود که درست نیست. در واقع اون جیب بُر در دنیای واقعی طبقه میانی جامعه هستند که اتفاقا برای این کارشون دستور هم دارن. مثالم هم همین مسجده. مثلا همین روز تولد امام زمان. این دفعه به جز کفش مالی روی قالی ورودی مسجد کیف صورتی یکی رو هم قاپیدن. قشنگ با دستور میان و با دستور حتی کیف قاپی هم میکنن. 

در صورتی که از همون طبقه میانی و طبقه بالا مثلا جامعه دانشگاهی به طبقه پایین نسبت دزدی و کیف­قاپی برعکس داده میشه. اینکه دزد نباشی و حالا نسبت دزدی بهت بدن خیلی فرق میکنه با اینکه دزد باشی و عملا اخلاقیات رو بذاری کنار و بعد تازه خودت رو در حد طبقه پایین جامعه معصوم و مظلوم هم جلوه بدی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد