آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

لوله کشی

تا حالا شده هی با بطری و آفتابه از جلو کارگران لوله کش تو خونه تون رد بشین؟ از من باید این سوال رو برعکس بپرسین. چون دورانی از زندگیم رو به جز کودکی به یاد نمیارم که یکسره آفتابه دستم نباشه از جلو کارگرا به خاطر دستشویی سیخ نشده باشم.

بعد از اینکه از صبح تا بعدازظهر به جای درس خوندن مشغول لوله کشی سردستی میشه، از خستگی بعدازظهر رو میخوابه. بعد از یک ساعت میرم بالا سرش از میپرسم: یادته اون روز صادق شوهر مریم سادات گرفت تو رو زُدت بعد بهت گفت این باباهه کاری میکنه که تو قبول نشی؟ میگه آره. بهش میگم مردم میزنندمون پیش بینی های درستی هم از رفتار بابات میکنن.

حالا بعد از اینکه از خواب بلند شده شروع کرده به بازی با گوشی. بهش میگم دیدی بهت ثابت کرد که تو قبول نمیشی؟ میگه اوهوم.

این هم عکس هایی از لوله هایی که راه انداخته:

فرداش یکی از این لوله های گاز که بجای لوله آب زده بود سوراخ شد و مجبور شد یک روز تمام روش کار کنه. به خاطر این که باز وقتشو تلف کرده بود کلی گریه کرد. دو روز بعد یکی از اتصالات که لوله خودکاری بود وسط دو شیر آب کنده شد و کلی آب خونه مون رو برد. این بار دیگه مصمم تر یکی از اتصالات آبگرمکن قدیمی رو کند و به جاش زد.

حالا که میره شیرهای گاز و آبی که وصل کرده تا چند هفته هم موندگار جواب بده باباهه رفته کارگر آورده لوله کشی کنه. معلوم نیست دلش خواسته خونه مردم رو تا چه حد تعمیر کنه. خونه ما که نیست، خونه مردمه. اصلا راضی نیستم بالا این پولی که در حد یک هتل داریم بهش میدیم این باباهه بیشعور بگیره خونه ش رو هم تعمیر کند.

مثلا روز جمعه لوله کش آورده. اولین کاری که کرده اینه که آبمون رو قطع کرده. به جای اینکه به فکر این باشه که آفتابه رو آب کنه یا لوله های سیارمون رو جابجا کنه، جارو برداشته آبی رو جارو کنه که رو زمین حیاط یک گوشه جمع شده و آفتاب خشکش میکنه.

برعکسش هم اون یکی خواهرمه که یکی از عجیب ترین بی مسئولیت ترین آدمای دنیاست. حالا بعد اینکه لوله کشی تموم شده راه انداخته میره دستشویی پشت سرش شیر آب گرم رو نمی بنده و میاد بیرون. الآن فقط چند روزه ما هی جمعی اعلام میکنیم این کار رو نکنه، باز میبینی رفته پشت سرش آب رو نبسته. ممکن هم هست که چون آب گرمه خود به خود شیرآب باز میشه. ولی باز هم هیچ چی نمی گه. میتونه با خودش فکر کنه که من همیشه شیر آب رو میبندم ولی هی اینا به من بدبخت تذکر میدن!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد