آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

القدس لنا

اسرائیل و آمریکا، کاری رو نمیکنن مگر اینکه وقتی باشه که حواس مردم خوب پرت شده باشه. مثل الآن که جام جهانی 2018 فیفا روسیه هستو مردم سرشون گرم بازی هاست. این چند روزه یکسره خبر جابجایی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس رو میشنویم.

با انتخابی که با ناظران جهانی صورت گرفت، مردم فلسطین در انتخابات شرکت کردند و دولت خودشونو تشکیل دادن. امروز فلسطین کابینه دارند. بعد آن ها الآن پایتختشون قدسه. بعد حالا این ترامپ اومده داره صافشون میکنه، و میگه من قبلا میگفتم که شماها نیستید. حالا هم که دیگه با دوستان اسرائیلیم داریم پایتختمونو از تل آویو میبریم قدس. این یک موردشه. مورد دیگه اون قضیه نیل تا فراته.

توضیح بیشتر این که سفارت اکثر کشورهایی که با اسرائیل رابطه سیاسی دارند در تل‌‌آویو هست. هر چند برخی از کشورها در بیت‌المقدس کنسولگری تأسیس کرده‌اند.

تصمیم اولیه برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‎المقدس در سال ۱۹۹۵ و در کنگره آمریکا به تصویب رسید، اما از آن زمان تا امروز رئیس جمهورای آمریکا از این کار طفره رفته‌ بودند. «مانوئل حساسیان»، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در لندن هم اخیرا گفته طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس، به معنای «اعلان جنگ در خاورمیانه» و «بوسه مرگ» بر پایان مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین است.

الآن هم تظاهرات فلسطینی ها در بیت الحم به خشونت کشیده شده، حماس هم خواسته که انتفاضه سومی راه انداخته بشه.

العالم هم گفته: تجربیات انتفاضه‌های فلسطینیان در سال های 1990، 1996، 2000 و 2017 میلادی باعث شده بود که پرونده قدس به خط قرمز و بشکه باروتی تبدیل شود و اگر ناتوانی و خواری رژیم‌های عربی نبود، رئیس جمهور آمریکا نمی‌توانست به همین آسانی فتیله این بشکه باروت را آتش بزند.

در ارتباط با محکومیت این اقدام ترامپ من لینک دانلود این ویدئوی قشنگ جشن حماسه «القدس لنا» رو  اینجا میذارم.


پ.ن: من اصالتا یک رگم عربه. پس خواهشا من رو خیلی ایرانی ندونید.

پ.ن 2: ضمنا زمانی فلسطین بخشی از ایران بوده (دوره هخامنشیان). الآن این روسیه یک جزیره کریمه داشته، ازش جدا کرده بودند گرفتش. همین قبل از اینکه بالاخره قبول کنند عضو سازمان تجارت جهانی بشه (قبل 2015). ما ایرانی ها واقعا خاک برسرمونه. یک بحرین داشتیم که تا همین 50 سال پیش جزوی از ایران بوده، برا همونم بخوایم حرف بزنیم میزنن تو دهنمون.

نظرات 2 + ارسال نظر
دیوانه یکشنبه 19 آذر 1396 ساعت 10:05

ما که دیوانه ایم و سواد هم زیر صفر
شما که خانم دکتر هستی بفرما چاره چیه ?
می خوای بعد از سوریه حمله کنیم قدس رو آزاد کنیم ?
ضمنا اگه خودتو عرب می دونی میگی ایرانی نیستم برو کشور خودت برای مردمت بجنگ
ما همین که خسارت جنگ 33 روزه لبنان رو کامل دادیم و حالا ظاهرا سوریه. رو هم باید بسازیم بسمونه

جنگیدن که برای مردم نیست. جنگیدن برای حقه. جنگ برای مردم کار امثال هیتلره

دیوانه شنبه 18 آذر 1396 ساعت 09:13

یادمه جایی خوندم که اول اسلام چون کعبه بت خانه بود مسلمان ها به سمت قدس نماز می خوندن و یهودی ها مسلمان ها رو مسخره می کردند که به سمت قبله ما نماز می خونید !
حتی پیامبر از این ماجرا ناراحت بود و به آسمان نگاه می کرد تا اینکه وحی اومد و سر یک نماز چها رکعتی برگشتند سمت کعبه و خدابه پیامبر گفت که ما ناراحتی تو رو دیدیم و فبله ای به تو میدیدم که راضی باشی
یعنی این قدر لنا نبوده از همون اول لخودشون بوده
ما چرا کاسه داغتر از آش باشیم

من شنیده م یهودی ها یا همین بنی اسرائیل خودشون میگن که ما اول مصر بودیم. بعد موسی اومدو ما رو نجات داد و از مصر برد. پس اول باید بگیم یهودی ها مصری. نه خب نگیم دیگه لنا بگیم لمسیحیان، چون عیسی اونجا به دنیا به اومده.
سواد زیر صفرتو به رخ ما نکش. ما کلی پیامبر داریم که هر کدومشون یک یدی اونجا داشتن. موضوع اینه که ما میگیم قدس مال فلسطینه. نظارت جهانی هم شد روی انتخاب قدس برای فلسطینی ها. این یک حرکت تاریخیه که از تاریخ خیلی گذشته داره این کار رو میکنه.
تویی که غزه و لبنان نداری جانی نمیخوای برای ایران بدی. بعد که فردا روز 6 هزار نفر 6 هزار نفر از ایرانی ها کشتن باز همین تو ساکت میشی. الآن جشن های فوتباله، لابد میخوای بری جشنتو بگیری
موضوع، دادو بیداده. توکز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد