آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

ایران در وضعیت جنگی

هری پاتر در دنیای مشنگی به سختی مشغول رصد اخبار مشنگها بود تا بلکه خبری از بازگشت ولدمورت به دنیای مشنگی هم رسیده باشد. ولی اخبار مشنگی روند عادی خودش رو طی می کرد و خبری عجیب و غیر منتظره به گوش نمی رسید.

این وضعیت ما در ایران است. چند روز پیش بقدری آلودگی هوا ناگهانی زیاد شده بود که من چشمام میخارید و با زبان روزه مدام اشک می ریختم عطسه می کردم. نگاه می کردم بقیه هم همین طور بودند ولی وقتی از ایستگاه رصد هوای مشهد رد شدیم هوای محدوده ایستگاه رو 92 و سالم اعلام می کرد؛ هوای مشهد در وضعیت سبز اعلام شده بود. این وضع چند روز طول کشید. چند ماه پیش زلزله ای شروع شد که تا چند ماه پس لرزه های قبل از زمینیش هوایی بود، گاهی هم انگار زلزله بود و هر بار اعلام میشد زلزله ست و شماها باید چندین بار نماز آیات بخوانید. از همان زمان تا کنون هر روز مانورهای هوایی پدافند هوایی داریم. زمزمه های مردمی ولی چیز دیگری بود. مردم حرف از انفجار قطار نیشابور سال 82 می زدند. گویی حتی برخی از آن ها انتظار داشتند در یک روز بخصوص پس لرزه ها دوباره جای خودشون رو به یک زلزله دیگه بدهند. مثل سال 88 که وضعیت ایران در انتخابات به سر می برد چند بار به دلایلی که هر بار ضعف نیروی انسانی رو عنوان می کردند جاهایی انفجار رخ می داد و ما هیچ یک نمی گفتیم مثل سال 88 و البته شاید هم بدتر. این روزها زنان و مردانی که روبنده می زنند و فقط چشمانشان درآمده و سوار بر موتور یا ماشین بین ایستگاههای بین شهری و جاهای مختلف شهر در تردد باشند، زیاد شده ولی کسی نگران نباید باشه. چون اگر مثلا اعلام کنه که یک همچین کسی رو مثلا در فلان جا دیده اولین مظنون پلیس خودش میشه به احتمال زیاد. بیش از دو ساله که روغن های برند شرکت های عربستانی و ترکی تاحدی تاثیر بد روی سلامتی ما به جا می گذارند که به قیمت ارزانشان شک کرده ایم و حرف از تحریمشان می زنیم. چند روز پیش هواپیمای عربستان پر از فرماندهان جنگی برای کمک به داعش از فراز آسمان ایران رد میشه و فقط اگر پدافند هوایی یزد به آن مشکوک نشده بود تا حالا یک چند تای دیگه شون از آسمان ایران به اون وسعت رد شده و کسی هم متوجه نشده بود.

البته وضعیت جنگی ایران از زمانی که ترامپ رئیس جمهور شده بدتر از 20 سال اخیر و تقریبا بی سابقه ست. چند ماه قبل آمریکا ورود ایرانی ها به کشورش رو ممنوع اعلام کرده بود. ترامپ ظاهرا این روزها کیفی همراهش هست که از آن می تونه فرمان حمله هسته ای خودش رو اعلام کند.

این ها برخی از هشدارهای جنگی چند ماه پیش در ایران هست که در اخبار رسمی کم و بیش تا حدی که نشون بده هوا سالمه اعلام هم شده اند. ولی دیروز شاهد حضور گروهک هایی شاید داعش در بخش های سیاسی کشور شده ایم که رسما قصد حمله به مجلس و حرم امام خمینی داشته و یک چند نفر رو هم کشته اند. در این مورد پلیس در اخبار رسما اعلام می کنه. شاید دلیل این اعلام رسمی این باشد که قصد دارد یک چند لایه امنیتی بیشتر به سیستم خود بیفزاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد