آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

ماها بد نیستیم، ماها خاکستری هستیم

قبلا یک بار با این خاکستری اینجا مطلب داشته ام. این تکراره به این خاطره که مردمی که من باهاشون سروکار داشته ام و مخصوصا دهه شصتی ها به این طرف با مفهومی به اسم خاکستری که مفهوم خاصیه بزرگ شده ان.

اخیرا خیلی تو این وبلاگ ها و مطالب اینترنت همه میگفتن Game of Throns و اینا. یه مدتی مشغول دانلود فصل های این فیلم بودم. فیلمیه که براساس داستانی درست میشه که نویسنده اش مثل J.K. Rowling فصل به فصل کتاباش رو منتشر میکنه. مردم هم بیشتر به خاطر همین این فیلم رو دوست دارن. فیلم البته جاهایی داره که نیاز به سانسور دارن، ولی خیلی راحت میشه اونها رو برداشت، و این تیکه های فیلم ربطی به خود جریان اصلی داستان پیدا نمیکنن.

اما برام این مفهوم خاکستری جالب بود. چون وقتی تو تبلیغاتشون، مردم میگفن Game of Thron، مثلا تعریف که میکردن ازش، میگفتن توش پره مردم خاکستریه (مردم خاکستری، به این مفهوم که آدما نه توش بدن و نه خوب). دیگه ما هی نگاه میکردیمو هی دنبال مردم خاکستری بودیم. اصلا دریغ از یک خاکستری. همه توش یا بد بودن یا خوب. انواع بدها. شاید منظور ملت مبلغ از خاکستری، اون هایی بوده که مثلا وقتی در جریانی باهاشون کاری داشته اند و اتفاقا تشری چیزی رفته اند و اینا، اون بدها بدیشون رو به تعویق انداخته اندو بعدا حسابی انتقامشون رو گرفته ان. نمردیمو مفهوم خاکستری از دید مردم هم برامون جا افتاد؛ ماها بد نیستیم، ماها خاکستری هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد