آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

چگونه کشور جدید تشکیل دهیم

این روزا دقت کرده این اخبار بخش آبو هوا یک بار آب و هوای تنب کوچک رو میذاره، یک بار تنب بزرگ. گاهی هر دو رو؟ یک مدتی بود امارات ادعای مالکیت جزیره های تنب رو داشته. الآن ما نمیدونیم هربار اخبار یکی از اون دو رو نشون میده به خاطر اینه که مونده ایرانی باشن یا اماراتی، و تکلیفش روشن نیست.

تشکیل کشور جدید دو راه داره. یکی اینکه اول جایی رو اشغال کنی بعد کشور تشکیل بدی و دیگه اینکه انتخابات کنی و بعد دولت تشکیل بدی تا بعد به جوامع بین المللی بگی کشور تشکیل داده ای. اشغال میتونه آرام و بی سرصدا باشه مثل اشغال روسیه که آبخازیا و کریمه رو اخیرا اشغال کرد. و یا می تونه در جنگ صورت گرفته باشه مثل اسرائیل کنونی1 و در حال حاضر بخش شرقی یمن که توسط امارات اشغال شده. بعد از اشغال میتونی کم کم جا خوش کنی و برا خودت پرچم کشور درست کنی و از این جور فیلما که در جوامع بین المللی به عنوان کشور شناخته بشی. نمونه کشور شدن بعد از تشکیل دولت هم کشور فلسطین کنونی هست که انتخابات کردند و بعد به سازمان ملل گفتن که ما دولت داریم. سازمان ملل هم اینطوری نوار غزه2 رو به عنوان فلسطین شناخت.


پ.ن: اخیرا امارات نیروهای خودشو همینطوری در جزیره سقطری یمن مستقر کرده.


1- یک چیزی شبیه اشغال بهرامی اینای خودمون، مثلا میگن این طرف خیابون مال یهودی هایی هست که خودشون و مادرشون یهودی باشند

2-دهه شصت میلادی، نوار غزه (باقیمانده فلسطین) همراه با صحرای سینا، جولان سوریه و کرانه باختری اردن (کلا سه برابر اون چه که تاقبل از جنگ بوده)، در جنگ سوم اعراب میفته دست اسرائیلی ها. انورسادات بعد از شکست در جنگ سوم اعراب (اردن، مصر، عراق و سوریه) با رژیم اشغالگر قدس و ترور نافرجامش در مصر طی قرارداد کمپ دیوید، اسرائیل رو به رسمیت شناخت و اسرائیل صحرای سینا رو بهش پس داد. ولی زمان برد تا نوار غزه به عنوان باقیمانده فلسطین توسط دنیا به رسمیت شناخته بشه.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد