آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

حضرت موسی یهودی یا مسلمان؟

اول این که پایه همه ادیان یکی هست. وقتی خداوند دین های جدید را می آورد در ادیان جدید ممکن بود برخی چیزها که حرام بودند را حلال اعلام کند و برخی هم برعکس. مثلا در دین قبلی خوردن گوشتی حلال بوده و در دین جدید حرام اعلام میشده. بنابراین وقتی دین جدید می آمده اصل و پایه دین قبلی رو قبول داشته. حضرت موسی هم در زمان خودش از جانب خدا دین یهود رو پایه گذاری کرد. بعد از حضرت موسی، کوروش معروف و حضرت زکریا1 که اسمش در قرآن هم آمده یهودی بودند. در زمانی که آن‌ها یهودی بودند هنوز دین مسیح و بعد از آن اسلام نیامده بود. اما نکته پیچیده‌ای که وجود داره اینه که ما مسلمون ها بدلیل اینکه معتقدیم برزخ و رجعت به دنیا وجود داره، معتقدیم که در حال حاضر دین حضرت موسی اسلام هست و نه یهود.

اما از این جهت که من بگم من مسلمون هستم کاش میتونستم مثل خیلی ها که عملا مسلمون هستن ولی میگن یهودی هستن و یا مسیحی، میگفتم یهودیم یا میگفتم مسیحی هستم. جدا الآن گیر کرده ایم. امروز اون اروپایی تزش میشه مبحث اقتصادی که شهید صدر تعریف کرده، زبان فارسی رو هم میره یاد میگیره بعد میره بانکداری اسلامی رو عملا اعمال میکنه. اصلا مهم نبود که طرف مسلمونه یا یهودی یا مسیحی. اصلا شاید این کار خمینی اشکال داشته که یک پرچم قرآنی بلند کرده و یک سری ابوموسی اشعری رو زیر اون به اسم اسلام گرفته. به همه شون هم گفته مسلمون در صورتی که نبوده اند.

یک جامعه ای داریم که همه اش میخوان ژندگی بکنن، فقط در قالب تعریف شده اسلامی خانواده. هر کاری میخوان بکنن برای انجامش اگر بهشون پول ندیم و اگر بهشون متن رو ندیم دست به کاری نمیزنن. من الآن در یک ساختار مسلمون به دنیا نیومدم. نه کشورمون اسلامی بود، نه خانواده مون. وگرنه شرایطی که من در آن زندگی میکردم هیچ فرقی با ساختارهای کافرها نداشته. چه فرقی الآن من با اون ارتودکسه داشتم؟! چه فرقی با یهودی اسرائیل دارم؟! برای خودش صلح هم داره. میتونست صحرای سینا رو هم پس نده. از همه فاسدتر و مفسدتر هم خودمون هستیم. سیخمون رو هم بلند کرده ایم تا بگیم میخوای به اسلام فحش بدی؟! کی گفته که ماها مسلمونیم؟! کتاب، بله کتابمون کتاب خوبیه. اما چندین ساله که عمل نمیکنیم. خیلی از داستان های قرآن ما با تکرار در کتاب های ادیان دیگه هم اومده. اصلا بگیم منبعشون هم قرآن باشه. حالا مگه بده؟! اصلا به همین دلیل چرا من ارتودکس نباشم؟!

نه این که حالا هی نگران این باشم که آی این شلوار من رفت تو شلوار اون. نه این که هر آیه ای که خواستم مطرح کنم رو بیارم تو شلوار خودم و خانواده. یک ابزاری هم به اسم روانشناسی هم این وری ها بگیرن دستشون هم اون طرفی ها تا بگن اول از خودت شروع کن و خانواده ات.

 

1-      Zachariah (Zechariah)، پیغمبر دین یهود در قرن 6 قبل از میلاد مسیح

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد