آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

زحمتتان نشود

الآن مدتی هست که امسال به عنوان سال کالای ایرانی معرفی شده و معنیش اینه که باید از کالاهای ایرانی حمایت کنیم. اول اینکه بگم اون آبگرمکن بوتان که گفتم بهتر شده و نمیدونم کسی کاریش کرده یا خودش از اول درست بوده من بهش حساس بودم. اما حرفی که امروز دارم راجع به حقایق پشت پرده در عدم حمایت از کالای ایرانیه. خب میدونید که بجز سایتای خصوصی البته حمایت شده ما تقریبا مثلا یک سایتی مثل "ویکیپدیا" نداریم که کالای دروغ پردازی غرب به اسم آزادی بیانه1. میمونه شبکه های تلویزیونی. باوجودی که پول خرج این شبکه ها میشه ولی کیفیت کار فاجعه است. تا حالا من خودم چند بار این شبکه "ایران کالا" رو دیده ام که طرف دوربین میبره تو مغازه و چیزی که خودمون میتونستیم ببینیم رو از تو تلویزیون بهمون نشون میده! فحش به شعور ماها میده! در عوض چند باره دیده م شبکه افق برنامه های خوبی از نحوه حمایت از کالاهای فرانسوی گذاشته. مثلا امروز که فیلمی پخش کرد که توش یک بازی در کمپینی راه انداخته بودن که گواهی فرانسوی شدن به شهروندان فرانسوی میدادن. برای این کار هم سه تا قانون تعریف کرده بودند که یکیش این بود که کالای فرانسوی بخرند با حقوق کمتر از 1800 یورو. خیلی برنامه جالبی بود. اول برنامه هم نوشت که این برنامه رو ما پخش میکنیم منظورمون این نیست که شما فرانسوی بشین؛ منظورمون اینه که ببینید چطوری از کالای فرانسوی حمایت میکنند. راست هم میگفت. فقط در یک صحنه فیلم آماری از جامع استخدامی در کارخانه های پوشاکش رو نشون داد که از 10 میلیون استخدامی در سال 1960 به 800هزار نفر تا کنون رسیده اند و این رو با انمیشن نشون میداد. چند وقت پیش هم فیلم دیده بودم که به صورت مستند درباره نحوه اسراف سوپر مارکت ها، هایپر مارکت ها و خلاصه تولید کننده ها فیلم درست کرده بودند که توش نشون میداد که چطوری حاضر بودند غذای سالم رو تو سطل آشغال بریزند و شایدم به خیریه بدن به خاطر سود بیشترش، ولی کارمند خودشون ازش نخوره وگرنه تا حد زندان دستگیر میشه و آبروش رو میبرن. این چیزا قطعا تو ایران خودمون هم هست. اما چرا شبکه های داخلی حالا با وجودی که در شرایط تحریم و دروغ پردازی خارجی پول هم به پاشون میریزن توانایی حمایت از خودمون رو ندارن؟!


پ.ن: یک ایراد دیگه که کار شبکه های داخلی داره اینه که اگر چیزی رو دوبله کرد اقلا زبان اصلیش رو برامون زیرنویس نمیکنه. این چه اشکالی داره وقتی که مثلا اون نژاد پرست آمریکایی در سایتی مثل wikipedia میاد هم به زبان من مینویسه و هم به زبان خودش و هم به چندین زبان زنده دیگه تو دنیا؟!




1- همین امروز دیدم که برای نام علمی سیاهدانه دمشقی (Nigella Damascena) گذاشته بود: Nigella Satavia؛ یک اسم من در آوردی. یا اون روز که مثلا جنگ یمن با عربستان رو شورش شیعیان یمن نوشته بود و خیلی جاها طولانی ترین جنگ قرن 20 یعنی جنگ ایران و عراق رو اصلا نادیده گرفته بود. برای علایق سیاسی اشخاص هم که هرطور دوست داره مینویسه در حالی که کتاب ها در طول تاریخ چیز دیگه ای رو نوشته اند. اسمش اینه که اجماع نظر اشخاص حقیقی هست ولی در واقع اجماع نظر هم جنس بازان و حرام خوران و دروغ گوهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد