آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

افزایش خشونت علیه زنان این بار در سطح عمومی

مخصوصا امسال این مردها رو دیده ام که خیلی سگ و هار شده اند. آخرین بار همین چند روز پیش بود که خبر رسید ارشاد زنی را کتک زده است. ولی ماجرا فقط به این ارشاد ختم نمیشه. خشونت علیه زنان پایش را از خانه ها فراتر گذاشته و به سطح جامعه و ادارات رسیده. مدتی هست این خشونت رو خیلی محسوس نظاره گر هستم. و این روزها مردها آمادگی بیشتری برای تماس با 110 دارند تا زنی را به پلیس معرفی کنند. من خودم 2 ماه پیش این مورد رو در یک بانک دیده بودم. صبح یکی از روزههای پایان سال زنی به یکی از شعب بانک تجارت خیلی زود مراجعه میکنه و چون پول دستش بوده و زود هم رسیده بوده از کارمند میخواد که در رو براش باز کنه. ولی کارمند بانک امتناع میکنه کارشون به درگیری لفظی میکشه و زنه انگار بهش میگه بیشعور. مرده هم کارمند بانک درجا میزنه تو گوش زنه! کمی بعد من به این بانک مراجعه میکنم و معاون خاله زنک بانک به اسم اینکه اعصابش از این ماجرا خورد شده بوده به جای اینکه کار من رو راه بندازه ساعت ها با این ماجرا از پشت گوشی و پشت میز سمت همکار ماجرا رو تعریف میکنه و از مردا دفاع میکنه.

همون روز من که پشت عابربانک همون بانک بودم چهره خوشنت آمیز مردی رو پشت سرم دیدم که حتی تحمل نداشت زنی رو یک دقیقه پشت عابربانک ببینه. وقتی برای بار دوم به خاطر قیافه اش متعجب برگشته بودم سعی کرده بود چهره سگش رو تغییر بده و خودش رو یک مرد دوست داشتنی جلوه بده.

از این موارد این روزا هم خبرش رو میشنویم و هم خیلی میبینم. مردها حتی با حضور زنان در حد رسیدگی به ضروری ترین امورات زندگیشون هم مخالفن. تقریبا میشه گفت که در جامعه از خیلی وقته که جنبش خود جوش ضد زن راه افتاده، و مطمئنا باز هم اون همه کار برای زنان نتیجه عکس داده تا حالا.

پ.ن. وقتی من میگم از این دست اخبار زیاد شنیده ام و دیده ام، یعنی تعداد داره. نمونه دیگه اش هم مرد همسایه یعنی بهرامی کارمند شهرداری بود که افتاده بود مثل سگ هاری دنبال دختر همسایه یعنی من. مثل سگی در خونه مون رو داشت از جا میکند. چند روز بعد هم زنش در حالی که پشت پنجره اتاق ما رجز میخوند از این کار مردانه (!) شوهرش داشت دفاع میکرد. برای بازگو کردن این خشونتها باید حضور ذهن داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد