آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

سید و سادات در سایر ادیان الهی

سال نو همراه باشین با نویسنده. این بار سعی کردم براتون پربار بیام و در مورد سایر ادیان بگم. در همه ادیان سید و سادات داریم. فقط این اسلام نیست که سید بازی و سادات بازی داره. مثلا بنی اسرائیل، از فرزندان حضرت یعقوب محسوب میشن. انگار این بنی اسرائیل ها میگن که نوه های حضرت یعقوبن. اگر دیدین یک کسی تاکید بر اسرائیل در فامیلش داشت، منظورش احتمالا اصرار به سید و سادات بودنش در دین خودش هست. در دین مسیح هم این تمایز سیدی و ساداتی رو داریم. کلا در همه ادیان یک سید و ساداتی هست. البته احتمالا ظاهر رقابت ادیان در همین خدا کردن سیدا و ساداتاشون هست که میبینیم.

در هیچ یک از دوره های درسی ما اشاره درستی به سایر ادیان الهی نشده.  به بودا هم اشاره درستی نشده. انگار نه انگار که اون ها هم ادیان الهی هستند. البته میدونید که بودا به تنهایی دین محسوب نمیشه و روش زندگی هست. من خودم تا همین چند وقت پیش نمیدونستم که دین مسیحیت با توجه به این که میدونن تحریف شده است، کلی کتاب رو براش میخونن.

کتاب یهودی ها: عهد عتیق 39 کتاب هست؛ 5 تا سِفر هست: سفر پیدایش، سفر اعداد، سفر نیایش و غیره+ تلمود و یک کتاب دیگر. یهودی ها همه این ها رو با هم قبول دارند. اولین سفر رو میگن سفر عاموس (Amos) و آخرین سفر هم سفر دانیل (Daniel) هست.

مسیحی ها کتاب ها یهودی ها رو میخونند + عهد جدید که 27 کتابه؛ 12 تا انجیل داریم که 4 تاش رو بیشتر قبول دارن: لوقا، مَتا (MATTHEW)، مَرقَس، و یوحنا. یک جایی خوندم از ISAIAH مطلب نوشته بود. اخیرا هم بِرنابا کشف شده که مورد مناقشه است هنوز. قضیه این 12 کتاب هم این بوده که به ازای هر نویسنده یک اسم روشون گذاشته بودند. در واقع بعد از رفتن مسیح این 12 نویسنده مجبور میشن مطالب خودشونو هر چی شنیده بودن رو دربیارن و بنویسن. برای همین چیز کاملی در نمیاد و خودشون هم اینو میدونن و همه کتاب ها رو میخونند. برنابا رو ما مسلمون ها خیلی دوست داریم. تو برنابا میگه که مسیح آخرین پیامبر نیست و در آن اشاره شده که پیامبری میاد به اسم ستوده. کتاب برنابا قرن 19 تو یک کشتی در اعماق دریا پیدا میشه. پاپ اون زمان میگه که این کتاب جعلیه و یک جوری میگه که دیگه نرن طرفش). برنابا یکی از حواریون عیسی مسیح بود و با "پولس مقدس" سفر می کرده است.

در کل متن انجیل هم چیز خوبیه. انجیل لوقا تنها انجیلی است که مخاطبی مشخص دارد، یعنی «عالیجناب تِئوفیلوس».


در مورد دین مسیح هم باید بگم

مسیحی کاتولیک داریم، پروتستان و ارتدوکس. ارتدوکس ها بیشتر ضد یهودن. مسیحیان مخصوصا روسیه قدیم بیشتر ارتدوکس بوده اند. مسیحی های کاتولیک روان تر هستند. مسیحیت یهودیزه شده پروتستانی ها هستن. خیلی ها میگن که با تفکر صهیون پروتستان درست شده. پاپ رهبر کاتولیک های جهانه و به نظرش کاتولیک، مسیحیت درست تر هست.

نظرات 1 + ارسال نظر
دخترمعمولی چهارشنبه 1 فروردین 1397 ساعت 18:28 http://mamoolii.blogsky.com

چه اطلاعات خوبی. مرسی :)

خواهش میکنم. از آرزوهام اینه که مفید باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد