آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

زلزله 5.2 ریشتری تهران، یک اتفاق مبارک

ما شهرهای کوچیک غیرتهرانی هی میگفتیم زلزله اومده و اتفاق عجیبیه و شایدم هارپ باشه. این زلزله تهران، چون دیگه سر خود مسئولین اومده شاید اتفاق مبارکی باشه و بخوان بیشتر بررسی کنن که قضیه چیه. مسئولین تا کی میخوان دست رو دست بذارن و هیچ چی نگن.

زلزله های اخیر ایران بی سابقه س و بعضی از جمله خودم میگن عمدیه و کار هارپه.

عجیبی این زلزله ها اینه که قبل از وقوعشون بعضی موج های سنگینی رو روی سرخودشون حس میکنند. در طول تاریخ یک بار دیگه هم قبلا کسی در مورد مشابه این زلزله ها نوشته و اون هم آقای نجفی قوچانی بوده که زندگی نامه ش رو در سیاحت شرق نوشته. نجفی قوچانی برای زلزله طبسی که در کتابش مطرح کرده بود میگفت اول یک زلزله هوایی رخ داده بود.

قبل از زلزله تهران، شاهدان عینی مشهدی غیر خودم، چون ما که از اول پیر به دنیا اومدیم، شاهد انقباض هوای مشهد و گاهی موج خوردن به سرشون در مشهد بوده اند. ما فکر میکردیم یکی از 600-700 پس لرزه بعدی مشهد رو شاهد خواهیم بود. ولی نشد و انگار در عوض دیشب تهران زلزله اومده بوده.

شنیده ام که میگن یک زلزله بزرگتری بعد از تهران باز خراسان خواهد داشت. باز از نظر ما هیچ بعید نیست و هوای مشهد یک چند وقتیه داره موج های سنگین میخوره. منم که گوشام داره کر میشه.

پ.ن: پروژه ای رو ناسا در دست کار داره و اون هم جابجا کردن قطب های زمینه. میگن که از نظر ناسا بد نیست قطب زمین بیاد و روی روسیه قرار داده بشه. حالا اینکه این پروژه در کدام مرحله از کار هست رو کسی نمیدونه. ولی دانشمندان سر اون خیلی ذوق نشون داده اند. معلوم نیست نتیجه اجرای این پروژه چقد فاجعه آمیز باشه و چقد در عوض نتیجه خوبی به بار خواهد داشت

نظرات 2 + ارسال نظر
دال شنبه 16 دی 1396 ساعت 09:21

بله سرچ کرده بودم قبلش.
درسته که قطب‌های مغناطیسی زمین جابه‌جا می‌شن، ولی این یه اتفاق طبیعیه که در مقیاس زمانی زمین‌شناسی بارها اتفاق افتاده و سندی از فاجعه‌آمیز بودن این اتفاق تا حالا دیده نشده؛ هرچند که به نظر میاد دوره‌های زمانیش کوتاه‌تر شده‌ن.
تو این لینک (https://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012-poleReversal.html) که مربوط به خود سایت ناساست، مفصّل درباره این داستان توضیح داده. حتی اشاره کرده که بعضی‌ها می‌گن جابه‌جایی / ضعیف شدن قطب‌های مغناطیسی زمین، باعث می‌شه که بادهای خورشیدی و فوران‌های تاج به ساکنان زمین آسیب شدیدی وارد کنن؛ ولی خب باز هم توضیح می‌ده که قضیه به این شدت نیست. ممکنه شفق‌های قطبی تو عرض‌های پایین‌تر دیده بشن، ولی ضعیف شدن میدان یا جابه‌جایی قطب‌های مغناطیسیْ اونقدر بد نیست که بخواد اثری روی زمین و حیاتش بذاره.

جمله های شما فاعل نداره؛ همه ش شده ان. جابجا شدن قطب های زمین هم هیچ ربطی به ما نداره و همه اش طبیعیه.
سرچ هم که کرده بودی که قبل سوال پرسیدنت
همه چیزو بپذیریم، اصلا همیشه داره اتفاق میفته و ما هر ده سال داره قطب هامون جابجا میشه و خیلی هم عادیه.
هیچ کس هم دوست نداره قطب گرم تر بشه

دال چهارشنبه 13 دی 1396 ساعت 17:40

ببخشید، در مورد جابه‌جا کردن قطب‌های زمین منبع معتبری در دست دارید؟

اینترنت سرچ کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد