آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

نقصان شنوایی (ترومای آکوستیک)

همیشه فکر میکردم که چرا پیرها گوششون سمعک میخواد و پیری چطوری صورت میگیره. الآن که دارم کم کم با زندگی در امواج شدید شهری رو همراه با آلودگی های ویروسی متغیر سالیانه تجربه میکنم، بهتر دیدم براتون از تجربیات کم شنواییم بگم.

من تابستون نسبت به صداهای فرکانس بالا یهویی حساس شدم. البته فشارم پایین میرفتو شایدم مشکل قلبی-عروقی پیدا کرده بودم. به هرحال نسبت به صداهای زن ها مخصوصا که فرکانسشون بالا بود بیشتر حساس شده بودم.

الآن بعد از گذشت چند ماه هنوز احساس میکنم به صداها حساسمو حتی به صداهای فرکانس پایین.

امروز یک مطلبی تو اینترنت براش خوندم که میگفت  اینها علائم نقصان شنوایی ناشی از سر و صدا یا "ترومای آکوستیک" هستند. و بعد هم اگر به مدت طولانی در معرض صداهای زیاد و بلند قرار بگیریم منجر به  ناشنوایی دایمی میشندو بعد هم تنها راه شنیدن صداها سمعک گذاشتنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد