آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

بعضیا ژن هاشون آشغالن

چند وقته داریم تند تند یکی از این فیلمای دهه هشتاد رو دانلود میکنیم. بعضی از نسخه های این فیلم رو مثلا سال 94 تلویزیون دوباره پخش کرده، اون ها تو دانلودامونم اومده ن.

دیشب داشتیم فیلم میدیدیم، یکباری زیرنویس اومد این طوری:

یکی از مشکلات ما این است که برجسته ترین زوج های ما که نخبگان هستند کمترین فرزند را دارند و این یک ضرر بزرگ است. چون کشور را از ژن انسان های برتر محروم میکنیم.

بعد هم تبلیغ نمایشگاه پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت، رو کرده بود.

نسل بعد از ما چه طوری بهمون میخنده، صدتا اردشیری رو زیاد کنیم. کماری چرا نمیزاد؟! ایزدی هم کمه.

ماها نه، ماها که عضو بنیاد نخبگان نشده ایم ژنمون آشغاله. اصلا ازدواج هم نکنیم به نفع همه دنیاست (!)


نخبگان تو ساختار نظام این طوری معنی شده. البته اگر هرکسی بیاد و یک معنی برای نخبگان بده این حرف مشکلی نداره. ولی کلا از نظر دانش، ژن خیلی در نسل آینده مطرح نیست. اون چیزی که مطرحه شرایط و موقعیته.

کلا کلمه ژن خیلی اشکال داره این وسط. اگر بهترین معنی برای نخبگان شده باشه، اشکال نداره. بیا فرض کنیم واقعیت نخبگان رو بررسی کرده باشه. ولی نخبگان لزومی برای زاییدن ندارند. نخبگان لازمه که تربیت کنن. یک صنعتی زاده میاد پنجاه تا ژن بی سرپرست رو تو یک یتیم خونه تربیت میکنه. 50 نفر میشن صنعتی زاده. لازم نکرده یک نفر تو پر قو که بزرگ شده بیاد و یک فرزند رو تو پر قو بزرگ کنه. اینطوری میگیم جمعیتها تعادلین و گوریل در جمعیت تعادلی یک فرزند داره تا بتونه اون رو خوب حفظ کنه.

به جای اینکه بیاد سخنرانی کنه و بیاد بگه شرایطی فراهم کنید که نخبگان بیایندو تعداد بیشتری انسان تربیت کنن، میاد سخنرانی میکنه که جمعیت نخبگان اونطوری بیشتر بشه.

مساله ژنش خیلی اشتباهه. چون واقعا ژنوم انسان در این که یک چیزی درست تولید بشه، مطرح بشه اشتباهه.

اسلامی که اینا تعریف کرده اند، از خیلی دور، موضوع شکم و زاده خیلی براش مهم بوده. در صورتی که این طوری نیست. نخبه ای که به شرایط نخبگی رسیده، باید بتونه جمعیت بیشتری رو تربیت کنه و این تربیت هم فقط شامل حال بچه خودش نشه (!)

البته خامنه ای حرفای خیلی خوبی هم زده. مثلا خامنه ای رسما گفته که بچه های بدون هویت برند مدرسه. میای میبینی طرف با جای مهر چقدر رو پیشونیش میاد حرف خامنه ای رو این طور تفسیر میکنه که نه منظور خامنه ای این بوده که اتباع افغان بدون هویت باید برند مدرسه. باز بخشنامه میارن که نه منظور از بدون هویت مقصود عام بوده.

کلا در ساختاری قرار داریم که توش جمعیت زیادی به دنیا می آیند که اصلا نمی فهمیم کی به دنیا اومد و کی رفت. یک ساختاری داریم که حالا این حرف خامنه ای رو میخواد برا خودش و به نفع خودش چه طوری تفسیر کنه خدا میدونه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد