آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

دیپلماسی شُک، سیاست صهیونی. راه حل: دیپلماسی شُک

"ستاره آبی" سیاستشون اینه که وقتی موقع سال نو میلادی شد و یا موقع جام جهانی شد، میزنن یک تعداد زیادی آدم رو میکشند و تا می آیی به خودت بیای میبینی فاجعه ای رخ داده و با خودت میگی خب حالا چیکار کنم؟ مجبوری قبول کنی


اینجاست که یک عده هم در میان به زبان فارسی شروع میکنن به بازی در آوردن نه غزه مثلا و نه لبنان و فقط ایران. در حالی که خودشون رو هم بذاری میگیرن سر همه رو میبرند. یعنی چی که تو به من میگی جلو دماغتو ببین و سرت تو کار خودت باشه. همین تو اومده ای تو دهن من و نمیذاری حتی اون جلو دماغم رو ببینم.

ضد سیاست دیپلماسی شُک، باز هم باید دیپلماسی شُک باشه. یک دختری از اروپا میره وسط بلدوزرها. بلدوزرها برای پیشبرد تجارتشون زمین های فلسطینی ها رو تخریب میکردند. این دختر میره و میگه که نکنید این کارها رو و خیلی راحت زیر یک بلدوزر میمیره.

این اتفاق یک شُک هست که آن دختر میمیره. بعد از این حرکت که آن دختر میمیره، مردم اروپا و یک سری کشورهای دیگه جمع میشند توی یک کشتی تا به فلسطینی ها کمک برسونند (اسم آن کشتی رو میذارند اسم اون دختره). اتفاقا همه هم متخصص ویژه در تخصص خودشون بوده اند. ولی همین ستاره آبی ها باز در میاند جلوی همین کشتی رو هم با زور میگیرند، بدبختا. ستاره آبی ها میگیرند و میزنن یک یا دو نفر از افراد اون کشتی رو میکشند.

ولی باز موفقیتی حاصل میشه.بالاخره یک مدت بعدش مرز زمینی مصر باز میشه. بعد در همین محاصره است که می آیند که دولت قانونی فلسطین تایید میشود. این در حالی بود که حتی سازمان های بین المللی مثل UN بسته شده بود. باز همین هم برای مدت محدودی بود. واقعا دولت فلسطین دولت ضعیفی هست. نمیتونه هیچ کاری انجام بده. ولی بدون کمک جهانی هم نمیتونه هیچ کاری رو پیش ببره

نظرات 1 + ارسال نظر
دیوانه یکشنبه 19 آذر 1396 ساعت 11:42

خدا بهتون توفیق بده جلوی بلدوزر های صهیونیستی قرار بگیرید دنیا شوکه بشه
من که فقر و بدبختی مردم مظلوم زاهدان رو میبینم که تو لجن و کثافت زندگی می کنند و دلم نمی خواد ریالی خرج عربها بشه
نه اینکه کار صهیونیست ها رو تایید کنم
اونا جنایتکارند
اما ما فقط به اسم اونا پول بیت المال رو برداشت کردیم و بیشترش رو دوستان دزدیدن
سهم مردم خود ما چی بوده جز فقر بیشتر

چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه

فقر مردم ما فقط فقر مردم زاهدان نیست. حاشیه مشهد، و سایر شهرها.
اما منشا، اون فقط یک منشا داخلی نیست. منشا این نوع فقر اقتصادگردانی اربابان قدرته.
یک نوع تفکره که مسبب فقر و بیچارگی میشه. همه مسلمونای دنیا یک برابری دارند. اگر تو خودتو خر کنی که من فقط میخوام به مردم فقیر زاهدان کمک کنم، بدون اینکه منطقه ظلم پرور فلسطین اشغالی رو مد نظر قرار بدی، نتیجه این میشه که هست. در حقیقت سرکوب هرظلم در دنیا آغاز رسوندن حق به مردم زاهدان هست. برعکسش هم درسته. اگر تو یک ارباب قدرتی رو میبینی که آشکارا ستم میکنه، سکوت دربرابر اون باعث میشه اربابان قدرت محلی هم پرروتر بشن و فقر و فلاکت زاهدان بیشتر بشه.
اصلا لزوما کار هم نیست که تو بخوای بکنی. تو آگاهیتو ببر بالا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد