آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

من هم سیگار میکشم

این روزها جهان غرب هر روز مقدار کمتری سیگار مصرف می کند. کشورهای ثروتمند عادات خود را تغییر داده اند و از مصرف 38 درصد از کل سیگارهای جهان در سال 1990 به 24 درصد از آن در سال 2009 رسیده اند. اما متاسفانه این بدان معنا است که در این مدت سهم کشورهای در حال توسعه از مصرف سیگارهای جهان به شدت افزایش یافته و در سال 2009 به 76 درصد رسیده است. بطور مثال مصرف سیگار در ایالات متحده امریکا(از جمله سلاطین برندهای سیگار) از 1996 تا سال 2006 به نصف کاهش یافته و میزان مصرف آن در بین بزرگسالان از 42 درصد بزرگسالان این کشور به نزدیک به 20 درصد جمعیت بزرگسال امریکا رسیده است.


البته گذاشتن این خبر معنیش نیست که من سیگار نمیکشم. شماها پشت پنجره من وقتو بی وقت سیگار میکشین دودش تو حلق من میره. جاهای عمومی هم که میرم ما رو از سیگار بی بهره نمیذارین. خلاصه، یک جوری منو با خودتون در سیگار کشیدن شریک بدونید، فعلا. تا منم برم غربی بشم.

نظرات 2 + ارسال نظر
شایان سه‌شنبه 14 آذر 1396 ساعت 16:24 http://Www.florentino.blogsky.com

نه خب واسه مردن که نگفتم سیگار خوبه..سیگار واسه من یه چیزیه که وقتی از همه چی بریدم و حس گه بودن مطلق دارم یدونه بکشم و بفهمم از این گه تر هم میشه باشه..پس گه مطلق نیستم و میشه بهتر کنم اوضاع رو!
هیچ وقتم حس آرامش نداشتم باهاش..
علاقه م این طوریه بهش وگرنه عشقی نیست بینمون!

کلا چیز خوبی نیست.

شایان دوشنبه 13 آذر 1396 ساعت 21:43 http://Www.florentino.blogsky.com

سیگار خوبه ولی نه همیشه..!

امروز که تهران بودم کلی آدمای جورواجور دیدم. دو نفر دیدم تو اجتماع ها به نوعی کاسبیشون موسیقی بود، چون میدونستم مثل ما کامپیوتری ها اهل هنر و مطالعه بیشتر از جامعه هستند، طوری که رشته شون پولدارشون نکرده، اونقدری که رفته ان پی پول در آوردن اینطوری یک پولی بهشون دادم
بعد خب صبح هم یک نفر دیدم وسط خیابون سرشو خم کرده بود عمرشو دود بده؛ به طرز عجیبی سعی کرده بود وسط خیابون بره تو عالم خلسه و معلوم بود نیازشو سیگار هم جواب نمیده. قیافه سرخورده و البته معتاد. بقدری نیازش به اعتیاد شدید بود که چشماشو درس نمیتونس باز کنه. اصلا اومد جلو من به یک پسری تو ایستگاه اتوبوس گفت به من پول بده چون معتادم...
ببین ماها خودمون علاقه مندی هامونو مشخص میکنیم. من چرا به این پول ندادم؟ برا اینکه اینم شد علاقه؟! آخه این همه راه برا خودکشی. اقلا آدم خواست بمیره یک راه شاعرانه انتخاب کنه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد