آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آه

دنیا به دوستی بیشتری نیاز دارد

آوردن اسم کشورها گناهی بزرگ

الآن مسابقات جام جهانی فیفا تو روسیه برگزار میشه. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که دانشجوها مخصوصا که بخاطر خانواده هاشون در رفت و آمد هستند، حتی اسم کشورها رو هم نیارن. چون یک وقت میبینی برای تامین امنیت تا این حد کشور مقصد حساس شده که کاری کنه طرف سر بخوره و دیگه زنده بلند نشه.

البته چیز عجیبی هم نیست. ما در کشور آزادی زندگی میکنیم که هنوز تنها مشکلش آمریکاستو انقدر وضعیتمون حاد نشده که دوباره برگردیم مثلا به زمان رضاخان، که مثلا توش یک اسم روسیه آورده بشه پس مربوط بشی به مسائل سیاسیو پشت سرش زندان باشه و این حرفا. ولی این در مورد همه کشورهایی که به اون ها سفر میکنیم صادق نیست. هنوز کشورها هستند که آوردن اسم کشورهای دیگه توسط شماها خودش به تنهایی براشون جرم محسوب میشه. حتی یک وقت میبینی تو خارجی هستی و اسم کشور مقصد رو هم یک بار تو مسیر گفتی و همین جرم کافی براشون محسوب بشه.

همین الآن خود من یک بار بیشتر نیست که اسم "بوسنی هرزگوین" رو تو وبلاگم آورده ام و یکی از کلمات دومی که گوگل پیش بینی میکنه ممکنه من تو جستجویم بیارم "صربستان" هست.

این حساسیت ها رو ممکنه ماها که مخصوصا دانشجو هستیم خیلی باهاشون آشنا نباشیم و برای ما و اطرافیانمون دردسر ساز بشه. بنابراین بسیار احتیاط کنید تا بیشتر زنده بمونید.

نظرات 2 + ارسال نظر
دیوانه یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 12:20

اتفاقا رضا شاه سرنگون شد چون از انگلیس فاصله گرفت
فیلم کیف انگلیسی رو ندیدی ؟
میگه همه راهها به لندن ختم میشه

راستی فیلم هزار دستان هم قشنگ بود
اونجا که رییس لژ فراماسونری زنگ می زنه به نخست وزیر و میگه استعفا بده پدر سوخته !
اونم التماس میکنه

ما که شنیدیم از بالا روسیه ایران رو گرفت و از پایین انگلیس. پس اینطوری هم نیس بگی از انگلیس فاصله گرفت پس رضاشاه سرنگون شد.
آره، یک جوری در ایران خوری کشورای منطقه ید طولانی دارن. ولی اینطوری نیست که دود از خود کنده بلند نشه. ماها خودمون هم یک کرمی از درون داریم. الآن مثلا اینطور نیست که وقتی اصولگراها میخوان رای جمع کنن میگیم اینا یک کرمی از درون هدایتشون میکنه و وقتی اصلاح طلبا میخوان رای جمع کنن یک کرمی از بیرون (غربو کشورهای دیگه) دارن هدایتشون میکنن؟

دیوانه یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 07:35 http://www.delirium.blogsky.com/

تو صد سال اخیر تنهامدیری که درست و حسابی به این کشور خدمت کرد رضا شاه مرحوم بود
اینقدر هم میگن دیکتاتور بوده
مدرس تو دوره همین رضا شاه چند دوره نماینده مجلس شد ؟

تاریخ رو فاتحان می نویسند ...

نمیتونی اینطوری بگی. ببین، فرق اون دوره با این دوره در شکوفایی نسل ترجمه ش بود. یعنی کسایی از خودگذشتگی نشون دادن که به چند زبان خودشونو مسلط کرده بودند. ولی الآن دوره ایه که باید از ترجمه خارج بشیمو خودمون تولید کننده بشیم. که متاسفانه کنگر خورده های لنگر انداخته بخش ترجمه مانع این پیشرفت هستند.
در واقع اینطوری باید بگم که اون زمان مردم همه خم و چم ارتباطات رو یاد گرفته بودندو رضا شاه داشت به دست همین مردم چپه میشد، اگر انگلیس به کمکش نمیومد. بعلاوه، قضیه خیلی شفاف بود اونموقع. اون موقع همه متحد از وزیر وزرا بد میگفتند و به وضوح به انگلیس فحش میدادند و در دل به رضاخان فحش میدادن.
اما الآن چی؟ الآن بریم یقه پدیده رو بگیریم یا مثلا فلان شخص بلندپایه مملکتی رو؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد